به گزارش پارس نیوز، 

 حسن یونس سینکی سه شنبه شب در حاشیه بازدید از شرکت صنایع غذایی سحر همدان افزود: راهبرد افزایش صادارت در گرو رفتارهای صادراتی، ارتقا کیفیت، کاهش هزینه ها و کاهش قیمت عرضه است.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: این وزارتخانه تلاش دارد با افزایش کیفیت کالاها در حوزه صنعتی و معدنی به هدف پیش رو دست یابد.
وی با بیان اینکه هشت میلیارد دلار افزایش صادرات برای امسال پیش بینی شده است، افزود: از این میزان 1.5 میلیارد دلار آن مربوط به بخش معدن و 6.5 میلیارد دلار مربوط به بخش صنعت است.
معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: برای تحقق صادرات تمامی موانع و مشکلات مالی واحدهای تولیدی باید از پیش رو برداشته و سیاست هایی برای افزایش کیفیت، کشف بازارهای جدید و برندسازی های ملی اتخاذ و اجرا شود.
وی تاکید کرد: با بازاریابی جدید، پوشش های اعتباری برای صادرات و با اصلاح ساختارهایی که در پناه گفتمان ملی سال 97 در حمایت از کالای ایرانی ایجاد شده است، تحقق و کسب این موفقیت برای سال 97 ممکن است.
یونس سینکی در خصوص نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکردهای اجرائی برای تحقق شعار امسال دارد که بهره مندی از ظرفیت بخش های مختلف اقتصادی در این زمینه از اولویت های نخست بشمار می رود.
وی ادامه داد: باید رفتارهای وارداتی و مبارزه جدی تر با پدیده قاچاق محقق شود و کاهش هزینه های تولید مدنظر قرار گیرد تا بتوان تحقق شعار سال را با عدد و رقم اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت صنایع غذایی سحر نیز در این بازدید گفت: این شرکت سالانه بیش از 23 هزار تن محصولات مختلف صنایع تبدیلی در بخش های شوریجات، ترشیجات و مرباجات تولید می کند.
بهرام توتونچی افزود: 20 درصد از محصولات این شرکت به کشورهای عربی، روسیه و برخی از کشورهای اروپایی سالانه صادر می شود.
وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی از مهمترین مشکلات صنایع تبدیلی است، اظهار کرد: نرخ سود تسهیلات بانکی در سایر کشورها صفر درصد است و همین امر موجب کاهش هزینه تمام شده محصولات است.
به گزارش ایرنا، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه هیات همراه به منظور تبیین شعار حمایت از کالای ایرانی سفر چهار روزه خود را از روز دوشنبه به چهار استان کشور آغاز کرده است.
7523/2090