به گزارش پارس نیوز، 

سال 97 که انتظار می‌رفت با ورود روحانی به پنجمین سال ریاست‌جمهوری‌اش گام مثبتی در تثبیت وضعیت اقتصادی کشور به وجود بیاید برخلاف تصورات اینگونه نشد.

از همان روزهای نخست تعطیلات نوروز یعنی در ششم بهمن نرخ دلار آمریکا در بازار از مرز 5 هزار تومان رد شد و با نوساناتی روی قیمت 5069 تومان تثبیت شد. همین موضوع واکنش‌های شدیدی را در فضای به وجود آورد.

روز گذشته (یکشنبه 19 فروردین) نیز قیمت دلار 5800 تومان را هم رد کرد، درحالی که رئیس جمهور کشورمان 2 بهمن زمانی که قیمت دلار 4750 تومان بود در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته بود: «قیمت دلار خیلی کمتر از این است، باید پایین تر بیاید. این کاری است که باید بانک مرکزی انجام دهد.» در ادامه برنامه رضا شیدپور از رئیس جمهور پرسید خیال مردم بابت نرخ ارز راحت باشد؟ که روحانی قول داد: بله خیال مردم راحت باشد.

اما سوال اصلی اینجاست که روحانی نسخه این نابسامانی بازار ارز و سکه را چه می‌داند؟ نابسامانی که در دوران ریاست جمهوری احمدی‌نژاد هم دامن گیر بازار شده بود و آن زمان بسیاری از دولتمردان کنونی نسخه‌هایی را برای وضعیت اقتصاد پیچیدند.

* علت نابسامانی بازار ارز و سکه از نظر روحانی

حسن روحانی در سال 92 و پیش از انتخابات ریاست جمهوری در بخشی از برنامه «با دوربین» شبکه یک تلویزیون درباره علل افزایش قیمت ارز گفت: «مشکل کجاست؟ مشکل عدم مشورت، مشکل خودشیفتگی، مشکل عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور، مشکل بی‌ثباتی‌ها، این ثباتی چگونه به مردم اطمینان خواهد داد، آرامش خواهد داد؟ مردم مدیریت، مدیریت کارآمد؛ مردم ثبات، مردم آرامش، قدرت آینده و قدرت آینده نگری می‌خواهند...»

رئیس جمهور سال 96 هم درسفرهای انتخاباتی‌اش با زیر سوال بردن عملکرد دولت‌های گذشته عنوان کرده بود: «درگذشته صبح نمیدانستیم ساعت 11 و 12 ظهر قیمت دلار چند میشود؟!»