به گزارش پارس، تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، قیمت نفت و طلا روز دوشنبه و در آستانه انتشار آمارهای مربوط به عملکرد اقتصادی چین و آمریکا در اواخر هفته جاری و به دنبال نگرانی از تغییر سیاست پولی فدرال رزرو آمریکا کاهش یافت.


قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک، برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۲ سنت کاهش به ۹۵ دلار و ۵۰ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه گذشته با ۸۶ سنت افزایش مواجه شده بود.


اواخر هفته جاری، دولت آمریکا آمار مربوط به فروش خانه و کالاهای بادوام در ماه آوریل را منتشر خواهد کرد و بانک اچ اس بی سی نیز نتایج تحقیق ماهیانه خود در خصوص رشد تولید چین را اعلام خواهد نمود.


تحلیلگران همچنین منتظر سخنان بن برنانکه، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه هستند. احتمال دارد فدرال رزرو به دلیل ثبات نسبی روند ترمیم اقتصاد آمریکا، از شدت اعمال سیاست های محرک اقتصادی خود بکاهد.
تحلیلگران دی بی اس بانک در سنگاپور در تحلیلی در این باره نوشتند: « بازارها به دقت اقدام بعدی فدرال رزرو را رصد می کنند. »
قیمت نفت برنت نیز امروز در بازار لندن با ۳۳ سنت کاهش به بشکه ای ۱۰۴ دلار و ۳۱ سنت رسید.
در همین حال، نگرانی ها از تغییر سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو موجب شد که  قیمت طلا نیز روز دوشنبه برای هشتمین جلسه متوالی کاهش یابد و به پایین ترین سطح در طی یک ماه گذشته برسد.


قیمت طلا امروز به ۱۳۴۶ دلار در هر اونس رسید که پایین ترین قیمت پس از کاهش بی سابقه قیمت در اواسط ماه آوریل به شمار می آید. قیمت امروز طلا نسبت به جمعه گذشته ۱۸ دلار در هر اونس کاهش یافته است.