پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- نگاه ایرانی؛ سخنرانی جنجالی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در کنفرانس امنیتی مونیخ که طی آن قطعاتی از یک پهپاد به ظاهر ایرانی را نیز به دست گرفت، نکته دیگری هم داشت که رسانه‌ها به آن نپرداختند. نتانیاهو که به شدت از ماجرای هدف ساقط شدن جنگنده این کشور توسط ارتش سوریه عصبانی بود، بعد از تهدید مکرر جمهوری اسلامی و طرح احتمال حمله و برخورد نظامی رژیم صهیونیستی با ایران، مدعی شد که هواپیمای مسافربری آسمان هدف قرار گرفته و «ساقط شده» و 66 مسافر غیرنظامی آن کشته شده‌اند!

نخست‌وزیر اسرائیل ، به آشوب‌های خیابانی اخیر در ایران اشاره کرد و بعد از تهدید مکرر جمهوری اسلامی گفت: می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و به خانواده 66 مسافر غیرنظامی هواپیمای «ساقط شده» ایرانی که امروز و در جریان سانحه هوایی جان خود را از دست دادن، تسلیت بگویم. ما دعوایی با مردم ایران نداریم اما کاملا مصمم به توقف و برخورد با تهاجم رژیم ایران هستیم.

نتانیاهو همچنین گفت اگر لازم باشد اسرائیل مستقیما علیه ایران اقدام خواهد کرد.

سخنرانی پر از تهدید نتانیاهو و توهین مکرر او به ایران واکنش جدی از سوی ایران و دیگر کشورها نداشت. و ادعای نتانیاهو مبنی بر هدف قرار گرفته شدن هواپیمای مسافربری ایرانی نیز مورد توجه قرار نگرفت. هرچند نتانیاهو کوشید در جملات بعدی از واژه «سانحه» استفاده کند، اما فعالان رسانه‌ای صهیونیستی این ادعای نتانیاهو را اینطور تفسیر کردند که نتانیاهو با استفاده عامدانه از عبارت «ساقط شدن» برای هواپیمای مسافربری ایرانی، این کشور را تهدید به انتقام‌گیری کرده است. برخی نیز پا را فراتر گذاشته و ادعا کرده‌اند که اسرائیل همزمان با سخنرانی نتانیاهو و نشان دادن قطعات پهپاد ایرانی، هواپیمای مسافربری آسمان را هدف قرار داده است.

با تمام اینها بعید به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی که توان تامین امنیت خود را نیز ندارد، قادر به آسیب رساندن به ایران باشد، اما این سوال مطرح است که چرا جمهوری اسلامی و رسانه‌های آن تهدیدات مکرر و صریح مقام‌های صهیونیستی را علیه این رژیم به کار نمی‌گیرند و به کشورها و سازمان‌های بین‌المللی که از تقویت توان دفاعی ایران انتقاد می‌کنند، فشار نمی‌آورند تا علیه تهدیدات اسرائیل موضع بگیرند؟

حجم ویدیو: ۴.۲۰M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۰۰