به گزارش پارس نیوز، ثبت اطلاعات و طبقه بندی آنها ، رعایت استاندارد های حسابداری در ثبت دفاتر و اسناد مالی همه در نتایج و گزارش گیری اطلاعات موثر بوده و باید به درستی انجام شود.اموری مانند دفتر نویسی ، تهیه گزارشات مالی و اظهارنامه ها و دریافت گواهینامه های لازم باید همگی در مهلت های مقرر شده انجام شوند تا شرکت و بنگاه اقتصادی مشمول جریمه  نگردد.

روش های سنتی را کنار بگذارید

اگر میخواهید مشمول جریمه های سنگین نشوید و همه امور مالی و حسابداری مربوط به شرکتتان به درستی و مطابق با استاندارد ها و قوانین انجام شود باید روش های سنتی و چرتکه ای کنار بگذارید . اینکه هنوز معتقد باشید با یک چرتکه و ماشین حساب و سررسید می توانید تمام حسابهایتان را رسیدگی کنید در دنیای امروز دیگر جواب نمیدهد.  حسابداری دیگر یک جمع و تفریق ساده نیست که هر کسی بدون داشتن اطلاعات کافی و تحصیلات غیر مرتبط بتواند از پس آن برآید . در سال های نه چندان دور در بسیاری از شرکتها و مراکز صنعتی بزرگ و کوچک همه امور به صورت دستی انجام میشد و حتی پرداخت حقوق پرسنل به صورت نقدی و در محل شرکت انجام می گرفت شاید باورتان نشود در شرکتهای بزرگ وقتی زمان پرداخت حقوق فرا میرسید حسابداران سنتی با چندین کیسه پول از بانک برمی گشتند و حقوق پرسنل را به صورت نقدی و در محل شرکت پرداخت می کردند و در این گیر و دار چه اشتباهات فاحشی که رخ نمی داد و کارفرما و کارگران چقدر از این نحوه پرداخت حقوق ناراضی بودند .

استاندارد های حسابداری را رعایت کنید تا گرفتار نشوید

برای اینکه گزارشات مالی با نهایت دقت و درستی تهیه شوند و امکان ارائه آنها در مراجع قانونی وجود داشته باشد و انتظارات آنها را هم برآورده کند باید این گزارشات مطابق با استاندارد های حسابداری تهیه گردد . برای این امر لازم است قبل از هر چیز ثبت اطلاعات مالی و عملیات های مربوط به آن در دفاتر قانونی به درستی و مطابق با دستورالعمل ها و قوانین موجود در این خصوص باشد در غیر این صورت گزارشات تهیه شده به دلیل ثبت اطلاعات غلط و تجزیه و تحلیل اشتباه قابل استناد نخواهد بود . گزارشات مالی و حسابداری فقط برای ارائه به مراجع قانونی تهیه نمیشود بلکه برخی از آنها برای تصمیم گیری های داخلی بوده و با استفاده از ان کارفرمایان تصمیمات مالی مهم برای سازمان خود اتخاذ می کنند . مثلا با استفاده از این گزارشات بودجه بندی برای بخش های مختلف ، نحوه سرمایه گذاری ، مصرف دارایی و غیره تعیین میشود حالا فرض کنید این گزارشات بر اساس اطلاعات غلط تهیه شده باشند خواهید دید که کلیه امور فوق به اشتباه انجام شده و گاهی سازمان را رو به نابودی و ورشکستگی خواهد برد .

قوانین مالیاتی می تواند بلای جان کارفرمایان و کارآفرینان باشد

واقعیت این است که ممیزین مالیاتی به دنبال تامین منافع دولت و افزایش درآمد آن از راه دریافت مالیات ها و جرایم مربوط به آنها هستند . این شرکتها و بنگاههای اقتصادی هستند که باید بتوانند با رعایت استاندارد های حسابداری و قوانین مالیاتی کلیه اسناد و مدارک لازم برای امور مربوط به مالیات را تهیه کرده و حتی الامکان بتوانند علاوه بر استفاده از معافیت ها در این خصوص از جریمه شدن شرکت و ضرر مالی ان جلوگیر کنند . بدنه حسابداری و مالی شرکت برای جلوگیری از بروز ضرر و زیان مالی و اتخاذ تصمیمات درست در این خصوص و جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی و دارایی ها بسیار مهم است .

قوانین بیمه و تامین اجتماعی می تواند معضلی برای کارفرمایان گردد

کارفرمایان ممکن است پرسنل مورد نیاز خود را به شکل های مختلفی به کار بگیرند مثلا برخی را به صورت پاره وقت و برخی را تمام وقت و گروهی را به صورت روز مزد و یا مشاوره ای به کار بگمارند که قوانین بیمه تامین اجتماعی برای هر یک از انها متفاوت است ضمن انکه قرارداد های هر یک از این افراد باید به شکل خاصی بوده و الزامات مشخصی در انها رعایت شود . نحوه بستن قرارداد و اینکه چه آیتم هایی در آن قید میشود بسیار مهم است . قرارداد در واقع یک سند قانونی برای کارگر و کارفرما محسوب شده و هر دو میتوانند در اختلافات حقوقی به استناد کنند . هر چه قراداد ها قانونی تر و دقیق تر منعقد گردد امکان سوء استفاده و ضرر زیان مالی در آن برای طرفین کمتر خواهد بود . برخی کارفرمایان گمان می کنند عدم انعقاد قرارداد با کارگران و پرسنل می تواند به نفعشان باشد و از بروز ادعاهای حقوقی و مالی توسط آنها جلوگیری کند این تصور از پایه اشتباه است عدم عقد قرارداد نوعی خود زنی بوده و ممکن است ضرر و زیان فراوانی را برای کارفرمایان بوجود اورد . در مراجع قانونی اگر کارگر قراردادی نبسته باشد هر ادعای می تواند در مورد حق و حقوق خود از کارفرما نموده و دادگاه در اکثر مواقع حق را به کارگر می دهد اتفاقا کارفرمایان باید قرارداد های سفت و سخت با پرسنل خود بسته و همه الزامات قانونی در مورد آن را هم رعایت کنند و البته قبل از آن باید قوانین مربوط به آنرا دانسته یا از متخصصین در این امر مشورت بگیرند.

برای اطمینان از اجرای قانونی همه امور مالی هوشمندانه تصمیم بگیرید

در دنیای امروز و موانعی که واقعا برای رشد و پیشرفت اقتصادی وجود دارد و قوانین مختلفی که هر یک به نوعی سد راه رونق اقتصادی شده اند حفظ کسب و کار و گسترش آن یک هنر است. داشتن مشاورین متخصص و متبحر در امور مالی و حسابداری می تواند از ضرر و زیان های مالی جلوگیری کرده و حتی با زیرکی می توان از پرداخت برخی مالیات ها هم معاف شد. شرکت محاسبان تلاشگر خبره با در اختیار داشتن تیمی متبحر و خبره در زمینه امور مالی و حسابداری می تواند مشاوری امین برای کارفرمایان بوده و کلیه اطلاعات حقوقی و قانونی مربوط به کسب و کار را در اختیارشان قرار دهد . ضمن انکه صاحبان کسب و کار می توانند تمامی امور مربوط به قراداد ها ، مالیات و بیمه ، اظهارنامه ها ، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی و بسیاری دیگر به این موسسه سپرده و اطمینان داشته باشند که همه امور تا انتها به دقت و مطابق با قوانین و استانداردها انجام خواهد شد .  

موسسه خدمات مالی و حسابداری محاسبان تلاشگر خبره با کادری مجرب در حوزه های زیر آماده خدمات رسانی به تمام شرکتهای تولیدی ، بازرگانی و خدماتی است:

تهیه و تنظیم اظهارنامه های مالیاتی

اظهارنامه های مالیاتی یکی از اسناد مهم و اساسی در قانون مالیات ها بوده و باید در مهلت های مقرر شده تهیه و در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار بگیرد . در تهیه و تنظیم اظهارنامه ها باید قوانین و الزامات مربوطه به طور کامل رعایت شده تا مورد قبول ممیزین مالیاتی قرار بگیرد در غیر این صورت ممکن است شرکت علی الراس شده و مشمول جریمه هم گردد.

تنظیم اظهارنامه ارزش افزوده و تهیه گواهینامه ان

با اضافه شدن قانون ارزش افزوده به قوانین مالیاتی مودیان باید اسناد مربوط به آن را هم در دوره های معینی تهیه کرده و ضمن ارائه آن به سازمان امور مالیاتی مبالغ مربوط به آن را هم پرداخت نمایند . برای دریافت ارزش افزوده از خریداران و پرداخت آن به دولت قبل از هر چیز باید گواهینامه ارزش افزوده درخواست و تهیه شود در غیر این صورت کارفرمایان نه حق دریافت ارزش افزوده را داشته و نه می توانند قانونا آن را پرداخت کنند

تحریر دفاتر قانونی شامل دفتر کل ، روزنامه و دارایی

تحریر دفاتر قانونی یک موضوع مهم و اساسی در حسابداری شرکت ها بوده و مرجع بسیاری از قضاوت های مالیاتی قرار میگیرد اگر این دفاتر به درستی تحریر نگردند یا اینکه اطلاعات خواسته شده در انها وجود نداشته باشد یا اطلاعات پنهان شده باشد شرکت را گرفتار دعواهای حقوقی و مالیاتی کرده و ممکن است جرایمی سنگینی را هم به شرکت ها تحمیل کند .

مالیاتی در خصوص مالیات عملکرد شرکتها، مالیات تکلیفی، ارزش افزوده  وجود دارد

داشتن اطلاعات کافی در مورد انواع مالیات ها و نحوه محاسبه و پرداخت انها به کارفرمایان کمک می کند که مبالغ آن را به کمترین  میزان ممکن رسانده و از پرداخت مالیات های غیر ضروری و ناشی از اشتباهات مصون بدارد . مالیات های عملکرد با تکلیفی و ارزش افزوده کاملا متفاوت بوده و پرداخت یکی ممکن است کارفرما را از پرداخت دیگری معاف کند مثلا مالیات حقوق پرسنل از نوع تکلیفی بوده و دیگر حقوق پرسنل شامل مالیات ارزش افزوده یا عملکرد نمیشود. دانستن جزییات این قوانین فقط در دستان حسابداران و کارشناسان مالی خبره است .

 تنظیم گزارشات فصلی (خرید و فروش)

یکی دیگر از خدماتی که موسسه مالی محاسبان تلاشگر خبره ارائه می دهد در خصوص تهیه و تنظیم گزارشات فصلی است که قانون گزار برای شفیافیت مالیاتی بر اجرای ان اصرار فراوان دارد . کارفرمایان باید بدانند قصور و اشتباه در ارسال این اطلاعات می توانند آنها را مشمول جریمه های سنگین کند.

در خصوص خدمات حسابداری محاسبان تلاشگر خبره مشاوره های دیگری از جمله تهیه و تنظیم صورت معاملات فصلی و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ، تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و ثبت آن در سامانه اداره مالیات بر ارزش افزوده ،  تهیه و تنظیم اظهارنامه عملکرد و ارسال آن در سامانه سازمان امور مالیاتی کشور ، شرکت در دفاعیات مالیاتی و پیگیری پرونده های مالیاتی برای کارفرمایان عزیر انجام میشود .

شرکت محاسبان تلاشگر خبره در زمینه امور مالی هم اماده ارائه خدمات متنوعی به کارفرمایان عزیز می باشد . این شرکت می تواند تمامی امور حسابداری شرکت های بازرگانی ، شرکت های پیمانکاری ، شرکت های تولیدی و صنعتی و فروشگاه ها را بر عهده گرفته و به بهترین وجه ممکن به سرانجام برساند . کارفرمایان بهتر است بدانند امور حسابداری و مالی و مالیاتی شرکت های بازرگانی ، پیمانکاری و تولیدی – صنعتی کاملا با هم متفاوت است و هر یک قوانین مخصوص به خود را دارند و نحوه تحریر دفاتر و ثبت رویدادهای مالی در آنها متفاوت است عدم وجود یک حسابدار خبره و متخصص در این امور می توان مشکلات بزرگی را برای کارفرمایان ایجاد کند. استقرار نماینده و کادر حسابداری در سطوح مختلف بر حسب نیاز شرکت به صورت پاره وقت و تمام وقت و پروژه ای راه حل مناسب برای اطمینان از انجام امور به صورت دقیق و قانونی بوده که شرکت محاسبان تلاشگر خبره می توان این کار را برای کارفرمایان انجام دهد . خدمات دیگری که محاسبان می تواند در اختیار موسسات و بنگاههای اقتصادی قرار دهد برخی شامل نظارت بر واحد مالی جهت کنترل اسناد حسابداری ، ساماندهی و به روز رسانی حسابهای معوق ، تهیه ، نصب ، راه اندازی و پشتیبانی فنی انواع نرم افزارهای حسابداری و شبکه ، پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی ، بستن حساب ها و تهیه صورت های مالی ، ثبت اسناد و مدارک حسابداری بصورت سیستمی و مکانیزه و همچنین بایگانی اسناد حسابداری،  تهیه گزارشات مالی میان دوره و سالیانه و تهیه صورتهای مالی ، نظارت و کنترل حسابها بصورت مداوم می باشد و کارافرینان عزیر می توانند در خصوص انجام آنها به بهترین شکل اطمینان کامل داشته باشند .

شرکت ها علاوه بر امور مالی و حسابداری برای پایش خود و نیز ارائه گزارشات به ارگان های مربوطه باید سالانه نسبت به حسابرسی شرکت اقدام نمایند . حسابرسی شرکتها دارای ابعاد وسیع و متنوعی بوده که فقط از عهده حسابرسان خبره و متعهد و امین برمی اید مثلا  حسابرسی صورتهای مالی، حسابرسی داخلی ، بررسی اجمالی صورتهای مالی ، حسابرسی مالیاتی ، حسابرسی عملیاتی و اجرای روشهای توافقی رسیدگی به صورتهای مالی ،  ارائه گزارشهای حسابرسی صورتهای مالی شرکت به بانک ها جهت دریافت وام و تسهیلات بانکی بخشی از خدمات حسابرسی این شرکت می باشد. گزارشات حسابرسی اگر به دقت و درست تهیه گردند می توانند در بالا بردن ارزش سهام شرکت ها ، دریافت وام های کم بهره از بانک ها ، جذب سرمایه برای شرکت ، مدیریت صحیح منابع مالی و اخذ تصمیمات کلان مالی برای شرکت نقش اساسی و تعیین کننده داشته باشند .

و در نهایت اینکه محاسبان تلاشگر خبره علاوه بر خدمات فوق می تواند مشاوره های تخصصی در خصوص خدمات اداری و پرسنلی ذیل را به کارفرمایان ارائه دهد :

 انجام امور کارگزینی و استخدامی

 تنظیم و انعقاد قراردادهای کار مدت معین کارکنان ، قراردادهای آزمایشی، قراردادهای تمدیدی، قراردادهای تجدیدی، قراردادهای مشاوره، انتقال، جابجایی، خاتمه خدمت کارکنان و سایر موارد مشابه طبق ضوابط و دستورالعملهای وزارت کار بایستی انجام شود تا زمینه را برای شکایت کارکنان فراهم نیاورده و شرکت را دچار ضرر و زیان مالی ننماید  علاوه بر آن   تهیه پرونده پرسنلی به صورت دستی و مکانیزه و نگهداری امن و محرمانه از محتویات آن به کارفرمایان کمک می کند که در مواقع لزوم به این اطلاعات دسترسی کامل داشته و بتوانند در دعواهای حقوقی این اسناد را ارائه دهند

امور بیمه و تامین اجتماعی و خدمات مربوط به ساعات ورود و خروج پرسنل

 ثبت نام بیمه ای افراد ، تهیه و ارسال لیست بیمه به تامین اجتماعی باید بر اساس  ثبت ، تهیه و تنظیم کارکرد کارکنان و ثبت مرخصی ها و غیبت های روزانه و ساعتی کارکنان، ماموریت، اضافه کاری، شب کاری، نوبت کاری، جمعه کاری و سایر موارد قانونی صورت بگیرد و بر اساس همه این آیتم ها حق بیمه پرسنل متفاوت خواهد بود اشتباه در رد کردن روزهای کارکرد و کم و زیاد کردن آن به طور مستقیم می تواند بر موارد دیگر مثل نرخ اضافه کاری و مبلغ نهایی آن ، حق ماموریت ، شب کاری و غیره تاثیر گذاشته و موجبات ایجاد مشکلات حقوقی و قانونی فراوانی را فراهم آورد . برای جلوگیری از این اشتباهات نصب ، راه اندازی و پشتیبانی انواع دستگاه های ساعت زنی و ورود و خروج کارکنان یکی از راه حل ها بوده که باید توسط شرکت های خدماتی متبحر و با کادر پشتیبانی قوی انجام شود.

 تهیه لیست های حقوق و مزایای کارکنان، تهیه لیست های بیمه ای

در پایان اینکه کارفرمایان شرکت های بزرگ و کوچک می توانند برای انجام سایر رامور خود نظیر  پرداخت حقوق و مزایای ماهیانه کارکنان و تهیه و توزیع فیش حقوق به نیابت از کارفرما ،  انجام امور مربوط به صدور و تمدید دفترچه های درمانی تامین اجتماعی هم از موسسه محاسبان تلاشگر خبره کمک گرفته و نسبت به اجرای درست آنها اطمینان کامل داشته باشند.

 

آدرس موسسه خدمات مالی و شرکت حسابداری محاسبان تلاشگر خبره :

تهران خیابان شریعتی، سه راه طالقانی پلاک ۱۴۴ واحد ۲

اطلاعات تماس : ۷۷۶۴۸۷۳۱-۲

آدرس سایت: http://mohasebankhebreh.com/