ناصر زرگر معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به طرح تسهیلات ارزان‌قیمت به منظور توسعه اشتغال روستایی گفت: از هفته آینده (سه شنبه دهم آذرماه)، پرداخت  این تسهیلات به  بانک‌های عامل ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد:این تسهیلات در 3 مرحله  ساخت،خرید تجهیزات و تامین سرمایه در گردش پرداخت خواهد شد.

زرگر با اشاره به میانگین سود 6 درصدی این تسهیلات گفت:سود تسهیلات در نقاط مرزی 4 درصد ، در روستاها 6 درصد و در شهرهایی با جمعیت زیر 10 هزار نفر 10 درصد است.

این مقام مسئول در خصوص بازبرداخت این تسهیلات گفت:بازپرداخت اقساط یک دوره یک ساله تنفس دارد و تا 6 سال خواهد بود.

وی حداقل این تسهیلات را 100 میلیون تومان عنوان کرد.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی تصریح کرد:تنها تزریق 1.5 میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی برای رونق تولید اشتغال و صادرات شفا بخش نیست بلکه باید در کنار بنگاه ها یک مشاور و تسهیل گر قرار گیرد تا متقاضیان با فرآیند کار آشنا شوند.

زرگر در خصوص رسته های پر کشش برای اعطای وام اشتغال افزود: این تسهیلات به فعالیت های حوزه کشاورزی، زراعت ، باغبانی ، فرآوری محصولات باغی دامی ، نگهداری محصولات ، حوزه آی تی، صنایع و معادن کوچک اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: در این طرح ، سرمایه گذار باید 25 درصد ، آورده  داشته باشد و مابقی را تسهیلات می گیرد که این آورده  طی 3 مرحله باید تامین شود و شامل املاک، وسائل و زمین هم می شود.

معاون سرمایه گذاری و اشتغال معاونت توسعه روستایی بیان کرد: بانک های عامل موظفند به محض تکمیل مدارک و تامین وثایق سرمایه گذاران ، وام اشتغال را اعطا کنند.