قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1279 دلار و 21 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز دوشنبه حدود 1.4 درصد کاهش داشت و بیشترین کاهش قیمت یک روزه از 11 سپتامبر تاکنون را به ثبت رساند.

قیمت هر اونس طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.3 درصد افزایش به 1279 دلار و 20 سنت رسید.

بارناباس گان، تحلیلگر او سی بی سی گفت: «با توجه به این واقعیت که افزایش نرخ بهره در نشست ماه دسامبر تقریبا قطعی به نظر می رسد، ناظران بازار به دقت در حال رصد این مسئله هستند که فدرال رزرو بعد از ماه دسامبر چه اقداماتی را در دستور کار خواهد داشد.»

افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن ارزش دلار و رشد بازدهی اوراق قرضه خزانه داری امریکا می شود و با افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا، قیمت فلز زرد را کاهش می دهد.

جانت یلن، رئیس فدرال رزرو آمریکا دیروز گفت به محض اینکه جرومی پاول تایید شود و به عنوان رئیس بعدی فدرال رزرو سوگند یاد کند، وی از عضویت در هیئت مدیره فدرال رزرو استعفا خواهد کرد.

تجار همچنین در حال رصد میزان تقاضا برای خرید طلا بعد از اقدام دونالد ترامپ در قرار دادن نام کره شمالی در فهرست دولت های حامی تروریزم در روز دوشنبه هستد.

گان افزود: «پیش بینی اینکه ترامپ می خواهد چه کند خیلی سخت است... ما منتظریم ببینیم که کره شمالی چگونه واکنش نشان می دهد و اینکه آیا تنش های بین المللی را افزایش خواهد داد یا نه.»