زیبا اسماعیلی در مورد تامین سوخت شهرهای زلزله زده توضیح داد: از ابتدای حادثه غم‌انگیز زلزله در غرب کشور، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به تامین سوخت این مناطق  اقدام کرد و تامین سوخت در مناطق زلزله زده غرب کشور هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: ذخایر سوخت نفت سفید در مناطق سرد و کوهستانی زلزله زده در شرایط مناسبی قرار دارد و مشکلی در تامین هیچ یک از انواع سوخت‌ها از جمله گازوئیل، بنزین و سی‌ان‌جی وجود ندارد.

سخنگوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه در حال حاضر سه جایگاه سیار ال‌پی‌جی در قصر شیرین و چهار جایگاه سوخت مایع سیار در سرپل ذهاب درحال ارائه خدمت است، اظهار کرد: این جایگاه‌ها وظیفه سوخت‌رسانی را بر عهده دارند. همچنین سه جایگاه سی‌ان‌جی وجود دارد که دو جایگاه آن فعال است و یک جایگاه به علت تخریب زیاد در حال حاضر غیر فعال شده است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تامین سوخت مناطق زلزله زده را در الویت قرار داده است، تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا کمبود در سوخت رسانی می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند که در کمتر از یک ساعت پاسخگویی لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی در ادامه گفت: تاکنون بیش از دو میلیون و هشتصد هزار لیتر بنزین توسط ۱۵۴ نفتکش و بیش از دو میلیون و پانصد هزار لیتر نفت سفید با ۱۳۷ نفتکش و بیش از دو میلیون لیتر گازوئیل با هشتاد و شش نفتکش در مناطق زلزله زده توزیع شده است. همچنین هفت هزار کپسول گاز مایع و شش هزار دستگاه پیک نیک بین زلزله زدگان به صورت رایگان توزیع شده است. تامین سوخت  مناطق زلزله زده شامل شهرهای سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلانغرب، دالاهو، ثلاث، روانسر، اسلام آباد غرب و جوانرود بی‌وقفه ادامه دارد.