به گزارش پارس لطف الله بیات - رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور - بابیان این مطلب به ایسنا، گفت: در حالی که در زمان تعیین مزد به شورای عالی کار تاکید کردیم که این دستمزد واقعی، عادلانه و متناسب با نرخ تورم تعیین شود اما متاسفانه خروجی آن جلسه به صلاح جامعه کارگری نبود و به بالا رفتن قدرت معیشت خانوارهای کارگری کمکی نکرد.

به گفته وی اگر در شورای عالی کار نسبت به حقوق و دستمزد کارگران یکبار برای همیشه تصمیم گیری و بر اساس نرخ تورم پایه حقوق کارگران اضافه می شد، اکنون کارگران از این ناحیه آسیب نمی دیدند و برای امرار معاش خود به حق مسکن و بن کارگری متوسل نمی شدند.

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با بیان اینکه بی توجهی شورای عالی کار در بحث تعیین مزد، به زیان جامعه کارگری تمام می شود، تصریح کرد: در این جریان کارفرمایان بسیار زیرکانه عمل کردند و شکایت کارگران به دیوان عدالت هم به دلیل خسارتی بود که از این ناحیه به آنان وارد شد.

بیات درعین حال با اشاره به جلسه بررسی افزایش حق مسکن و خواربار کارگران در هفته آخر اردیبهشت ماه، گفت: این اتفاق باید بیفتد و در صورتی که در شورای عالی کار افزایشی در مورد حق مسکن یا خواربار کارگران لحاظ شود یک شاهکار نیست بلکه حق قانونی کارگران است.