پارس به نقل از ایسنا، علی پورکاوه، مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت، از توزیع ۳۰۰ هزار تن شکر به واحد های صنفی و صنعتی خبر داد و اظهار کرد: از این میزان تاکنون نزدیک به ۲۲۰ هزار تن توزیع شده است.

وی درباره جلسه دیروز ستاد تنظیم بازار ضمن اعلام مطلب فوق اظهار کرد: طی جلسه دیروز گزارشی از عملکرد سه ماهه نخست سال جاری در حوزه تامین کالاهای اساسی مثل روغن، شکر، برنج و غیره ارائه شد.

پورکاوه با بیان این که گزارش برنامه ی توزیع ۳۰۰ هزار تن شکر در دستور کار جلسه دیروز بوده است، خاطر نشان کرد: قرار است براساس این برنامه نیاز واحد های صنفی، صنعتی و تولیدی در طی سه هفته تامین شود.

به گفته مدیر کل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت، معدن و تجارت متقاضیان شکر می توانند به سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها مراجعه کرده و شکر مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی در پاسخ به این سوال که شکر با چه نرخی توزیع می شود، خاطر نشان کرد: نرخ توزیع این ۳۰۰ هزار تن شکر همان نرخ مصوب است و سازمان حمایت بر روند توزیع آن بررسی و کنترل دارد.

پورکاوه در پایان گفت: عرضه ی شکر بیش از قیمت مصوب تخلف است و با آن برخورد می شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در گزارشی ضمن بررسی اهمیت و جایگاه استراتژیک صنعت قند و شکر نیاز کشور به واردات شکر را در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ به ترتیب ۸۳۷ و ۸۳۰ هزار تن اعلام کرد.