، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: حمایت دستگاه‌ها و مسئولان از محرومان و خانواده‌های بی‌بضاعت امری مهم و ضروری بوده که تلاش‌های بنیاد مسکن استان در روستاها و تامین مسکن خانواده‌های بی‌بضاعت در این راستا بوده است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از سختی و سنگینی مشکلات مردم برداشته شود، تصریح کرد: گسترش و توسعه این فعالیت‌های بنیاد مسکن در قالب تامین مسکن برای اقشار فاقد سرپناه، مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و انجام تمهیدات برای پیشگیری قبل از وقوع حوادث و نیز اجرای طرح هادی از ضروریات فعلی روستاهای استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه تقویت بعد معنوی جوامع با همبستگی و توسعه مجامع دینی و معنوی امکان‌پذیر است، افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که یک نهاد به یادگار مانده از امام راحل و ثمره انقلاب اسلامی است، در این رابطه با اجرای برنامه‌های عمرانی و ساخت‌وسازهای مناسب باید سهم خود را در این حوزه انجام دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این دیدار بر اجرای طرح هادی در سطح روستاها از جلوی مساجد، بازنگری طرح 10 ساله روستاها به قصد توسعه فعالیت‌های عمرانی و انجام برنامه‌هایی در راستای تقویت زیرساخت‌ها را جزو اولویت‌های کاری بنیاد مسکن عنوان کرد.

فرهاد سبحانی افزود: در بحث زیرسازی و آسفالت معابر روستاهای استان در طی سال گذشته و امسال بالغ بر 493 مترمربع کار انجام شده است که با توجه به وسعت و گستره عملکرد استان، بیشتر از استان‌های همجوار بوده است.

وی تصریح کرد: در بحث ساخت‌وسازهایی که در سطح روستاها صورت گرفته و براساس طرح هادی، خارج از محدوده و یا چسبیده به طرح هادی بود و مکلف به تخریب، برای جلوگیری ازخسارت مالی و کم کردن تخریب واحدهای احداثی تلاش کردیم با هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه و مسئولان استانی این واحدها را در داخل محدوده روستا بیاوریم و از طرفی نگذاریم روستاها بیش از حد مجاز به ساخت‌وساز بی‌رویه و غیرمجاز دست بزنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بیان کرد: در بخش احداث مسکن روستایی نیز بیش از تعهد استانی اقدام به تکمیل پرونده متقاضیان کرده و افراد واجد شرایط را برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و نسبت به تهیه نقشه، پروانه با دفاتر فنی هماهنگی‌های لازم صورت گرفت.

سبحانی در مورد تامین مسکن برای اقشار فاقد سرپناه و یا زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هم از تسهیلات این دستگاه‌ها و هم کمک‌های مردمی حساب 100حضرت امام(ره) و مساعدت‌های انجمن خیرین مسکن‌ساز استان کمک گرفتیم تا برای این اقشار فشار مالی زیادی وارد نشود و با آورده‌های نسبی خود بتوانند صاحب خانه شده و از بلاتکلیفی در بیایند که برای امسال نیز120 واحد را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بخش دیگری از مددجویان و افراد بی بضاعت دارای خانه شوند.

وی از واگذاری 58 واحد مسکن مناسب و ارزان قیمت برای طلاب استان خبر داد و افزود: در حالی که سهیمه امسال 22 نفر بود در این زمینه عملکردی مناسب داشتیم که به محض تکمیل و قابل بهره‌برداری شدن در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.