علی رغم اذعان مسوولان مبنی بر وضعیت مناسب واردات و تلاش برای بهبود اوضاع  اما به یکباره نوسان نرخ دلار نگرانی هایی در بازار  ایجاد کرد.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی معتقد است که با استمرار افزایش نرخ دلار انگیزه افراد برای قاچاق دام بالا می رود که کمبود دام زنده در میادین در کنار کاهش واردات مجددا بازار گوشت  را به چالش خواهد کشید.

البته ناگفته نماند که در این میان مرغ تنها محصولی است که با کاهش شدید قیمت روبرو شد به گونه ای که در شرایط کنونی  با قیمت کمتر از نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار در حال عرضه است.

حال باید منتظر ماند و دید که قیمت گوشت قرمز و مرغ به عنوان یکی از کالاهای اصلی سبد خانوار به کدام سمت و سو می رود، چرا که با افزایش مجدد قیمت گوشت قرمز  و هجوم تقاضا برای خرید گوشت مرغ قیمت این محصول دچار نوساناتی خواهد شد که حقوق های ناچیز کارگری کفاف خرید محصولات پروتئینی را نخواهد داد.

  منصور پوریان یک تامین کننده دام و گوشت در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی ،از کاهش واردات گوشت از آسیای میانه خبر داد و گفت: در روزهای اخیر افزایش نرخ دلار ، قیمت تمام شده واردات لاشه گوسفندی از آسیای میانه را بالا برد که با وجود قیمت گذاری فعلی در بازار داخل، واردات  صرفه اقتصادی ندارد.

 وی افزود: با توجه به نوسان نرخ دلار برخی واردکنندگان اقدام به واردات گوشت میش کردند که این امر به سبب عدم تعریف در قیمت گذاری تنظیم بازار موجب شد آنها با جریمه های روبرو شوند.

 به گفته پوریان با وجود کاهش زایش دام در کشورها و نوسانات نرخ دلار، افزایش قیمت گوشت دور از انتظار نیست.

این  تامین کننده دام و گوشت ادامه داد: تنوع واردات تنها راه حل جلوگیری از نوسان قیمت گوشت در بازار است چرا که در غیر این صورت به سبب تاثیر پذیری نرخ ارز،  بازار گوشت آشفته خواهد شد.

 وی نرخ تحویل هر کیلو لاشه بره به توزیع کننده را 29 هزار تومان اعلام کرد و گفت: اکنون هر کیلو شقه گوسفندی با نرخ 31 هزار و 500 تومان ، گرده ران و ران بسته بندی با نرخ 42 تا 43 هزار تومان و در صورت تنوع واردات  هر کیلو  گوشت میش با نرخ 28 هزار تومان به مشتری عرضه می شود.

 ***پر و بال مرغ چیده شد

مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی  از کاهش 100 تومانی نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری 4 هزار و 200 تومان، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه 5 هزار و 600 تومان، توزیع درب واحد های صنفی 5 هزار و 750 و خرده فروشی 6 هزار و 350 تومان است.

 به گفته وی نرخ هر کیلو ران مرغ با کمر 5 هزار و 350 و ران مرغ بدون کمر برابر با قیمت مرغ 6 هزار و 350 تومان است.

 یوسف خانی با اشاره به نرخ سایر مشتقات افزود: همچنین نرخ هر کیلو سینه با کتف 12 هزار تومان، سینه بدون کتف 13 و فیله مرغ 14 هزار و 500 تومان است.

 رییس اتحادیه پرنده و ماهی کاهش شدید تقاضا در برابر ازدیاد عرضه را دلیل اصلی روند نزولی قیمت مرغ در بازار اعلام کرد.

 وی قیمت مرغ در روزهای آتی را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار پیش بینی می شود که این روند کماکان ادامه بیابد.