علی اصغر افتخاری هر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برخی از کلاهبرداران اقدام به ارسال پیامک می کنند، گفت: در چند روز گذشته افرادی سودجو در نقاط مختلف کشور به مردم کارتی می دهند و مدعی می‌شوند که آن کارت سهام عدالت است و بابتش از مردم مبالغی دریافت می کنند.

افتخاری گفت: کلاهبرداران و سودجویان از طریق تبلیغ با ارسال لینک و هدایت افراد به سایت های جعلی اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی می کنند.

این مسئول انتظامی اضافه کرد: شهروندان به هیچ عنوان به پیامک های این چنینی توجه نکنند زیرا اطلاع رسانی لازم از طریق سایت های معتبر و رسانه های جمعی اقدام خواهد شد. لذا مردم برای ثبت نام و تکمیل اطلاعات سهام عدالت به نت سراهای معتبر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خبرهای منتشر شده در شبکه های مجازی در خصوص سهام عدالت کذب محض بوده و با انگیزه سوء استفاده و فریب سهامداران عدالت صورت گرفته است و بیشتر به قصد فریب افراد را داشته اند و شهروندان می‌بایست از ارسال هرگونه اطلاعات و مشخصات شخصی و بانکی خود خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا استان در پایان خاطرنشان کرد : شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص فضای مجازی به سایت پلیس فتا مراجعه کرده و همچنین در بخش فوریت های سایبری و ثبت گزارش مردمی هرگونه سایت مشکوک را اطلاع رسانی کنند.