محمد یوسفی با بیان اینکه قیمت مرغ طی هفته گذشته افت بسیار شدیدی در بازار داشته است اظهار داشت: به طوری که نرخ مرغ زنده به 3700 تومان و نرخ مرغ آماده طبخ در میدان بهمن به کمتر از 6 هزار تومان رسید.

وی با بیان اینکه پیش بینی ما این است که قیمت این کالا تا آذرماه گران نخواهد شد و شرایط بازار به همین شکل خواهد بود افزود: به طور مرتب برای افزایش حجم صادرات این کالا از کشور در حال مذاکره با دیگر کشورها هستیم.

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه در سه ماهه اول امسال، تقریباً صادراتی از کشور انجام نشده است تصریح کرد: در سه ماهه دوم نیز صادرات به تدریج آغاز شد و باید ببینیم که در سه ماهه سوم چه اتفاقی برای صادرات این کالا رخ می دهد.

یوسفی درباره اینکه آیا احتمال دارد صادرات مرغ در سه ماهه سوم سال افزایش یابد ادامه داد: در حال حاضر که قیمت این کالا در بازار داخلی به شدت افت کرده و تولید کنندگان در حال زیان هستند، احتمال افزایش صادرات بیشتر است اما وقتی قیمت بالا می رود، صادرات نیز کم می شود.

 براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی، قیمت مرغ امروز شنبه در عمده فروشی درب کشتارگاه 5700 تومان، تحویل درب واحدهای صنفی 5850 تومان و در مراکز خرده فروشی 6450 تومان است.