بیش از سه ماه از ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو می‌گذرد و در این شرایط بازار خودروهای وارداتی با رشد قیمت قابل توجهی روبه رو شده است. رشد قیمت‌های نامعقول در بازار عاملی شده تا کمتر مشتری در بخش خودروهای وارداتی وجود داشته باشند به نحوی که نمایشگاه داران برای سود بیشتر کمتر اقدام به فروش کرده و از طرفی مصرف کننده هم تمایلی به خرید ندارد.

طی این مدت قیمت خودروهای وارداتی با رشد حدود 30 درصدی مواجه شده است، به عنوان نمونه امروز سراتو با رشد 16 میلیون تومانی با قیمت 154 میلیون تومان، النترا با رشد 13 میلیون تومانی با قیمت 156 میلیون تومان، توسان با رشد 23 میلیون تومانی با قیمت 203 میلیون تومان، سوناتا با رشد 18 میلیون تومانی با قیمت 180 میلیون تومان ،سورنتو با رشد 35 میلیون تومانی با قیمت 290 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

به اعتقاد فعالان بازار هنوز افزایش قیمت دلار تأثیرات خاص خود را بر بازار قیمت خودروهای وارداتی نگذاشته اما ممنوعیت ثبت سفارش، رشد قیمت‌ها را به حدی رسانده که دیگر خرید آنهم با این قیمت‌های نامعقول منطقی نیست.

همچنین در بخش خودروهای داخلی هم هنوز بازار واکنشی نسبت به قیمت دلار نداشته اما در صورت تدام افزایش قیمت دلار تغییرات قیمتی طی یک تا دو هفته آینده در بازاز خود را نشان خواهد داد.

لیست امروز قیمت انواع خودروها در بازار به شرح زیر است:

رشد 30درصدی قیمت خودروهای وارداتی در 1 ماه/قیمت روز خودروهای داخلی+ جدول رشد 30درصدی قیمت خودروهای وارداتی در 1 ماه/قیمت روز خودروهای داخلی+ جدول