به دنبال مشاهده نشانه هایی از اینکه بازار نفت بعد از سال ها مازاد عرضه به تدریج در حال رسیدن به توازن است، قیمت نفت امروز برای سومین جلسه متوالی افزایش داشت، هرچند که چشم انداز بازار در سال 2018 هنوز چندان روش نیست.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 14 سنت، معادل 0.3 درصد افزایش به 51 دلار و 6 سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه قبل 2 درصد افزایش داشت و به بالای 50 دلار در هر بشکه بازگشت.

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 8 سنت، معادل 0.1 درصد رشد به 56 دلار و 69 سنت رسید. قیمت نفت برنت در جلسه قبل 2 درصد رشد داشت.

تجار گفتند، در انتظار انتشار آمارهای میزان ذخایر نفت آمریکا در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هستند.

تعطیلی سراسری روز دوشنبه در آمریکا انتشار آمارهای هفتگی از میزان ذخایر نفت این کشور را یک روز به تاخیر انداخته است. انستیتوی نفت آمریکا قرار است امروز آمارهای خود را منتشر کند و اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا نیز فردا آمار خود را منتشر خواهد ساخت.

به طور کلی تحلیلگران معتقدند شکاف عرضه و تقاضا در کوتاه مدت در حال کم شدن است.

بانک بارکلیز اعلام کرد: «ما... پیش بینی مان از قیمت نفت در سه ماهه نخست سال 2018 را 5 دلار در هر بشکه افزایش داده و به 56 دلار رسانده ایم... کاهش میزان ذخایر احتمالا موجب خواهد شد بازار مجددا بر روی ریسک های ژئوپلتیک و کاهش میزان ظرفیت ذخیره مترکز شود.»

دیگر عامل تقویت قیمت نفت، رشد اقتصاد جهانی بوده است. صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده که رشد اقتصاد جهانی در سال جاری به 3.6 درصد و در سال آینده به 3.7 درصد برسد.