به گزارش پارس به نقل از  تسنیم، با تقویت ارزش دلار در برابر ین و سایر ارزهای معتبر جهان، بهای نفت امروز دوشنبه در بازارهای جهانی کاهش یافت.
بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت در بازار نیویورک برای تحویل در ماه ژوئن با ۸۹ سنت کاهش به بشکه ای ۹۵ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام آمریکا در معاملات روز جمعه بازار نیویورک با ۳۵ سنت کاهش به بشکه ای ۹۶ دلار و ۴ سنت رسیده بود.


تحلیلگران، افزایش ارزش دلار را عامل اصلی کاهش قیمت نفت می دانند. ارزش دلار در روزهای اخیر در برابر یورو افزایش یافته، به طوری که هفته گذشته برای اولین بار در چهار سال گذشته ارزش آن از ۱۰۰ ین ژاپن فراتر رفت.
از آنجایی که عمده معاملات نفتی به دلار انجام می شود، افزایش ارزش دلار آمریکا، موجب کاهش جذابیت نفت خام و دیگر کالاها برای سرمایه گذاران با ارزهای دیگر می شود.


کارل لری، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: « این قضیه مثل بازار سهام است، یعنی موجب خروج حجم زیادی پول از بازار کالاها می شود و ریسک سرمایه گذاری را افزایش می دهد. »


اواخر امروز توجهات در بازار نفت به چین معطوف خواهد شد، جایی که قرار است آمارهای مربوط به عملکرد اقتصادی این کشور شامل میزان سرمایه گذاری در دارایی های ثابت و تولیدات صنعتی منتشر شود. تجار منتظرند ببینند وضعیت ترمیم اقتصادی، دومین اقتصاد بزرگ جهان در چه وضعیتی قرار دارد.


بر اساس این گزارش، بهای نفت برنت نیز امروز در بازار لندن با ۸۶ سنت کاهش به بشکه ای ۱۰۳ دلار و ۵ سنت رسید. ارزش دلار در برابر یورو در معاملات امروز ۰.۲۳ سنت افزایش یافت و هر یورو در برابر ۱.۲۹۶۶ دلار معامله شد.