پس از مدت ها انتظار شرکت مخابراتی وریزون به طور رسمی گوشی هوشمند Lumia ۹۲۸ نوکیا را مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون معرفی کرد و توضیح داد که این محصول را از تاریخ ۱۶ می همراه با قرارداد مخابراتی دو ساله به قیمت ۱۰۰ دلار به دست کاربران می رساند.

به گزارش پارس ؛ فارس به نقل از سی نت، این گوشی هوشمند نمایشگر لمسی ۴.۵ اینچی از نوع AMOLED را در خود جا داده است و دوربین ۸.۷ مگاپیکسلی آن مجهز به لنز Carl Zeiss و فلش زنون شده است.

از دیگر امکاناتی که در Lumia ۹۲۸ به کار رفته است می توان به ابزار جدیدی موسوم به Smart Shoot اشاره کرد که به شما امکان می دهد با هر بار فشار دادن کلید شاتر ۵ عکس را به صورت همزمان بگیرید.

در این بخش همچنین قابلیتی با نام Cinemagraph در نظر گرفته شده است که امکان فیلمبرداری با کیفیت HD را فراهم می کند.

برای دوربین دیجیتالی Lumia ۹۲۸ مانند بسیاری از گوشی های هوشمند امروزی قابلیت تصویربرداری به صورت پاناروما در نظر گرفته شده است و سیستم OIS روی آن امکان می دهد در حرکت با سرعت بالا نیز بتوانید تصاویری با کیفیت مناسب تهیه کند که البته این قابلیت کمتر در دوربین های گوشی های هوشمند دیده می شود.

این گوشی هوشمند قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی ۴G LTE را دارد و سیستم ارتباطی NFC روی آن امکان پرداخت های موبایلی را برای کاربران فراهم می کند.

بدنه این گوشی هوشمند از نوع پلاستیک موسوم به پلی کربنات ساخته شده است و با سیستم عامل ویندوز فون ۸ امکانات خود را در اختیار کاربران می گذارد.