بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای اجرای طرح ضربتی اعطای وام ازدواج از ابتدای مردادماه تا پایان شهریورماه سال جاری، به اطلاع می رساند از ابتدای شروع این طرح، ‌ بیش از 375 هزار متقاضی از سوی بانکهای عامل تعیین شعبه شده اند. براین اساس لازم است این متقاضیان طبق شرایط و دستورالعمل این سامانه، همراه با مدارک شناسایی معتبر حداکثر ظرف 12 روزکاری به بانک مربوط مراجعه کنند.

متقاضیان پس از پذیرش از سوی بانک عامل، حداکثر ظرف مدت یک ماه فرصت دارند نسبت به تکمیل مدارک مورد نیاز اقدام کرده و از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

قابل تأکید است در صورت عدم مراجعه در موعد مقرر به بانک، متقاضیان ثبت نامی از سامانه حذف خواهند شد. ‌

بانک مرکزی به منظور کاهش صف دریافت کنندگان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج با همکاری 11 بانک، طرح ضربتی اعطای وام ازدواج را از ابتدای مردادماه سال جاری کلید زده است که امید است با اجرای این طرح تا پایان شهریور ماه، تعداد افراد در صف به حداقل ممکن کاهش یابد.

در این طرح، بانک های ملی ایران، صادرات ایران، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، کشاورزی، مسکن، توسعه تعاون، قرض الحسنه مهر ایران و صندوق قرض الحسنه پارسیان مشارکت دارند.

از دیگر ویژگی های این طرح می توان به شرایط جدید بانک مرکزی برای جایگزینی ضمانت تعیین اشاره کرد. اعطای وام ازدواج به پشتوانه یارانه نقدی، ارایه گواهی تعهد کسر اقساط کارمندی و ضمانت با استفاده از پروانه کسب از جمله روش های جایگزین ضمانت پرداخت وام ازدواج است.