انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا و متعاقب آن رشد ارزش دلار موجب شد تا قیمت طلا امروز به پایین ترین رقم در 3 هفته گذشته برسد و در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار بگیرد.

پس از آنکه آمارها نشان داد که تعداد آمریکایی های متقاضی دریافت مستمری بیکاری در هفته گذشته بیش از حد انتظار کاهش داشته است، شاخص دلار در نزدیکی بالاترین رقم 2 هفته اخیر باقی ماند.

آمارهای قوی اقتصادی می تواند فدرال رزرو آمریکا را تشویق به افزایش مجدد نرخ بهره در سال جاری میلادی کند. بانک مرکزی آمریکا در نشست این هفته خود نرخ بهره را افزایش داد.

برایان لن، مدیر موسسه تجارت طلای گلد سیلور سنترال در سنگاپور گفت: «تقویت ارزش دلار (تاثیری منفی بر قیمت طلا گذاشته است)... و پس از افزایش اخیر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا مردم منتظرند ببینند فدرال رزرو افزایش نرخ بعدی را چه زمانی انجام خواهد داد.»

افزایش نرخ بهره موجب افزایش ارزش دلار می شود و از طریق بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا، قیمت فلز زرد را تحت فشار قرار می دهد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1252 دلار و 61 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به رقم 1251 دلار و 5 سنت رسید که پایین ترین رقم از 24 می تاکنون بوده است. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش داشته است.

قیمت طلای آمریکا نیز امروز برای تحویل در ماه اوت به رقم 1254 دلار و 5 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «ما فکر می کنیم قیمت طلا احتمالا 20 تا 25 دلار دیگر کاهش خواهد یافت.»

در همین حال، حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.14 درصد کاهش به 853.68 تن رسید.