دکتر بابک افقهی با اشاره به اینکه این شرکت تعاونی قرار است یکی از بزرگترین پروژه های امحاء پسماندهای بیمارستانی شهر تهران را اجرا کند ، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری 100 درصد بخش خصوصی و مشارکت  یک شرکت اروپایی در آینده ای نزدیک عملیاتی می شود.

وی یکی ازمهمترین مشکلات زیست محیطی امحاء اصولی  پسماندها را دانست و افزود: سالیان مدیدی است سازمان محیط زیست، شهرداری ها و شبکه بهداشت با آن درگیر  هستند .

به گفته وی ، یکی از مهمترین و مناسب ترین راهکارها برای امحاء اصولی این نوع پسماندها که از طریق سازمان جهانی بهداشت WHO توصیه می شود استفاده از زباله سوزهایاستاندارد است.

دکتر افقهی در باره اهمیت امحاء زباله های بیمارستانی در تهران گفت: از آنجا که در شهر تهران روزانه فقط بیش از یکصد تن پسماند پزشکی از مراکز مهم بیمارستانی ، کلینیک ها و آزمایشگاه های بزرگ جمع آوری و به مرکز آراد کو (واقع در کهریزک ) منتقل می شود ، از این رو شهرداری تهران ، وزارت بهداشت و شورای شهر طبق محاسبات و تفاهمات متعدد به این نتیجه رسیدند که هر چه سریع تر با اقدامات مشترک با ایجاد سیستم های مدرن در شهر تهران اقدام کنند .

وی سپس در تشریح مراحل انجام فراخوان عمومی در خصوص طرح امحاء پسماندهای بیمارستانی  گفت : سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری تهران و مدیریت پسماند شهرداری تهران طی انجام مقدمات کارشناسی اقدام به  برگزاری فراخوان عمومی در خصوص انتخاب مناسب ترین و بهترین سسیستم های امحا کننده با سرمایه گذاری 100 درصد بخش خصوصی انجام دادند که هلدینگ شهریار توانست نظر کارشناسان را جلب کند .

دکتر افقهی افزود: شرکت تعاونی سرمایه گذاری هلدنیگ شهریار در این خصوص طی سال های گذشته به طور ویژه جلسات بسیار متعددی را با شرکت های مطرح و بنام شناخته شده در سطح جهان از جمله شرکت های ژاپنی و اروپایی برگزار  کرد و قرار است با همکاری یکی از شرکت های معتبر اروپایی این پروژه اجرایی شود.

وی این موضوع را نیز یادآور شد که شرکت هلندی طرف قرارداد هلدینگ شهریار تاکنون بیش از 23 پروژه بزرگ را در حوزه امحاء پسماندهای بیمارستانی در اروپا و آمریکا انجام داده است و توانسته است  با ارایه بهترین پیشنهاد فنی آخرین استانداردهای زیست محیطی و مناسب ترین پیشنهاد قیمت ، برنده این فراخوان شود .

وی ادامه داد : شهریار در حال حاضر درگیر یکی از موضوعات زیست محیطی کشور است و به دلیل داشتن بنیه علمی مناسب در این زمینه توانست در این بخش به نتایج بسیار خوبی برسد و امید است برای همه اعضا کارکنان شهرداری تهران که توانسته اند از طریق شرکت تعاونی خود در مهمترین پروژه های شهری و زیست محیطی کشور نقش خوبی را ایفا کند .

دکتر افقهی به برخی دیگر از پروژه های در دست اقدام هلدینگ شهریار پرداخت و افزود:  امیدوار هستیم در کنار پروژه پسماندهای بیمارستانی ، پروژه بزرگ و عظیم  فاز صنعتی میدان مرکزی میوه و تره بار و همچنین پروژه استحصال خاک و نخاله  شهر تهران با هدف انجام سرمایه گذاری های درازمدت و تولیدثروت برای کارکنان اقدام نماییم و در این مسیر از هر گونه تلاش به منظور بهترین برند و روش ها کوتاهی نخواهیم کرد  .

وی در پایان تاکید کرد: تمام هدف مدیریت جدید هلدینگ شهریارآن است که ضمن جلب اعتماد و ظرفیت های شهرداری تهران و کلیه کارکنان فصل جدیدی را در فعالیت های اقتصادی هلدینگ شهریار رقم بزند.