محمد کشتى آراى در ارتباط با قیمت طلا در بازارهاى جهانى و تاثیرات انتخابات فرانسه بر قیمت طلا اظهار کرد: یکى از عواملى که قیمت طلا را در دوهفته اخیر تحت تاثیر قرار داده و باعث کاهش قیمت طلا در بازارهاى جهانى شده مشاجره هاى بین کشورهاى امریکا و کره شمالى بوده است.

وى افزود: از سوى دیگر انتخابات فرانسه نگرانى هایى را براى بازارهاى مالى جهان ایجاد کرد که باعث شد روند روبه رشد قیمت طلا متوقف و در هفته گذشته حدود ٤٠ دلار کاهش قیمت داشته باشد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به قیمت طلا در بازار داخلى کشور خاطر نشان کرد: با افزایش قیمتى که در هفته هاى گذشته در بازار طلا کشور شاهد بودیم با کاهش قیمت جهانى طلا رشد قیمت طلا متوقف شده و طلا در سراشیبى قیمت قرار گرفت. 

کشتى آراى ادامه داد: با توجه به مناسبت هاى مذهبی و اعیاد شعبانیه تقاضا در بازار طلا کاهش یافته و همین کاهش تقاضا باعث شده سکه با تعدیل قیمت مواجه شود و تفاوت قیمتى که با بازار جهانى و واقعى خود پیدا کرده بود تا حد زیادى از بین برود.

وى با بیان این که در روزهاى آینده شاهد تغییرات چندانى در قیمت طلا نخواهیم بود، گفت: با توجه به روند چند روز اخیر پیش بینى مى شود تا روز دوشنبه تغییرات چندانى در قیمت طلا شاهد نخواهیم بود همچنین از نظر تقاضا در صورت ادامه روند کنونى با کاهش چشم گیرى روبه رو خواهیم بود.