پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه، در نشست خبری اخیر گفته است: «اواخر هفته گذشته سه‌شنبه یا چهارشنبه‌ شب بود که نیروی انتظامی گزارشی به حوزه قضایی لواسانات داد و در آن اعلام کرد که در فلان ویلا قاچاق کالا ردوبدل می‌شود. قاضی دستور داد که ویلا را بازرسی کنند و در بازرسی با محموله بزرگ پوشاک مواجه شدند که یک نفر از افرادی که آنجا بودند که خانه مال فلان وزیر است و پوشاک متعلق به دختر وزیر. در این پرونده ادعاشده که این پوشاک با مجوز واردشده یعنی آن دختر وزیر مدیرعامل شرکتی بوده که نمایندگی از جانب شرکت خارجی پوشاک داشته و این پوشاک به‌صورت قانونی و با مجوز واردشده است.(1)

اینک با شواهد و قرائن می‌توان حدس زد که پوشاک قاچاق متعلق به دختر کدام وزیر بوده است.

اکنون با تطبیق فعالیت‌های خانوادگی یکی از وزرا می‌توان به این نتیجه رسید که به‌احتمال ‌زیاد، وزیری که مقصود اژه‌ای بوده، وزیر آموزش‌وپرورش است.

یکی از شرکت‌های خانوادگی این وزیر آموزشی «آمیتیس طراوات کودکی» به شماره ثبت 458889 است که در امر واردات پوشاک فعالیت می‌کند. مراجعه به سایت اینترنتی فروشگاه این شرکت(2) هم نشان می‌دهد که این شرکت نمایندگی انحصاری واردات پوشاک ایتالیایی با برند «پریناتال میلان» را در اختیار دارد.

جالب اینجاست که اعضای هیئت‌مدیره این شرکت خانوادگی، آقای وزیر به همراه دختر و همسرش هستند و دختر وزیر یعنی خانم ضحی احمدی دانش آشتیانی مدیرعامل این شرکت است.

 ها

 

نکته جالب‌تر اینکه این وزیر آموزشی بعد از تصدی این پست نیز همچنان در ترکیب هیئت‌مدیره این شرکت باقی‌مانده است و در آخرین تغییرات این شرکت به تاریخ 10/12/1395، همچنان عضو هیئت‌مدیره است که این وضعیت غیرقانونی و مغایر اصل 141 قانون اساسی است.

انتشار سخنان اخیر سخنگوی قوه قضائیه نشان داد که این وزیر آموزشی علاوه بر برج سازی، واردات به حرفه قاچاق خانوادگی نیز مشغول است.

بنا به‌تصریح رئیس اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک، « قاچاق پوشاک خارجی ۳۸۵هزار نفر را بیکار کرده است.»(4)

این بدان معناست که خانواده آقای وزیر 385 هزار خانواده ایرانی را به خاک سیاه نشانده و 385 هزار نان‌آور خانواده را شرمنده همسر و فرزندانشان کرده است.

در آستانه روز معلم و روز کارگر، انتشار خبر قاچاقچی بودن وزیر و خانواده‌اش نشان می‌دهد که 25 میلیون نفر از جامعه فرهنگی و کارگری کشور گرفتار رفتارهای یک خانواده قانون‌شکن و نجومی هستند.

1- مشروح صدویازدهمین نشست سخنگوی قوه قضائیه

2- پریناتال میلان

3- قاچاق پوشاک خارجی ۳۸۵هزار نفر را بیکار کرد