در حالی که اشتها برای سرمایه گذاری در دارایی های پرریسکی نظیر  بازار سهام در آستانه دیدار احتمالا تنش آلود رهبران چین و آمریکا کاهش یافته، قیمت طلا روز پنجشنبه به لطف کاهش ارزش دلار بالا باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز در رقم 1254 دلار و 6 سنت بدون تغییر باقی ماند. قیمت طلای آمریکا نیز تا یک درصد رشد داشت و به 1260 دلار و 80 سنت رسید.

سرمایه گذاران در آستانه دیدار مهم دونالد ترامپ و شی جیپینگ رویکردی محتاطانه در پیش گرفته اند. این دیدار که قرار است اواخر امروز برگزار شود، اولین دیدار رهبران دو کشور پس از روی کار آمدن دولت ترامپ در آمریکاست.

دستور کار اصلی این دیدار این است که آیا ترامپ به تهدید خود مبنی بر استفاده از اهرم روابط تجاری آمریکا و چین برای فشار بر پکن برای مهار آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی عمل خواهد کرد یا نه.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در این باره گفت: «طلا تا حدی با اقبال مواجه بوده زیرا سرمایه گذاران از بازارهای پرریسک اجتناب می کنند و همچنین به دلیل اینکه ارزش دلار در برابر ین ژاپن تضعیف شده است.»

نگرانی ها از بروز یک جنگ تجاری بین آمریکا و چین موجب شده تا بازارهای آسیایی با نگرانی تحولات را دنبال کنند.

شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز 0.1 درصد کاهش داشت و به 100.470 رسید.

صورت مذاکرات نشست ماه مارس فدرال رزرو که دیروز منتشر شد نشان داد که اکثر سیاستگذاران این بانک معتقدند تا زمانی که آمارهای اقتصادی مثبت است، بانک مرکزی آمریکا باید گام هایی را برای کاهش ترازنامه 4.5 تریلیون دلاری امسال خود بردارد.

به گفته ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا، کاهش شاخص سهام به دلیل لحن تهاجمی فدرال رزرو موجب تقویت قیمت طلا شده است.