براساس آخرین نقشه‌های پیش یابی و داده‌های هواشناسی، اوایل روز شنبه در برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور وزش باد و احتمال بارش پراکنده وجود دارد.

همچنین در این روز با عبور موجی از شمال غرب کشور، شاهد ابرناکی و بارش باران و برف و گاهی وزش باد در این مناطق خواهیم بود.

روز یکشنبه با ورود سامانه فعال بارشی ابتدا در مناطق غربی، جنوب غرب و جنوب کشور و بتدریج بخشهای مرکزی کشور، دامنه‌های جنوبی البرز و در مناطق جنوبی شمال غرب کشور و در اواخر وقت مناطقی از شرق کشور را تحت تاثیر قرار خواهد داد که پیامد آن افزایش ابر بارش باران و وزش باد و در مناطق جنوبی رگبارورعدوبرق و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش بصورت برف و در مناطق مستعد تگرگ است.

روز دوشنبه اکثر مناطق بجز جنوب شرق کشور تحت تاثیر این سامانه قرار خواهند داشت.

شدت بارش روز شنبه در نوار مرزی استان آذربایجان غربی و روز یکشنبه، در استانهای کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، جنوب لرستان، شمال خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، فارس و بوشهر خواهد بود و روز دوشنبه شدت بارش در شمال و شرق خوزستان، لرستان، جنوب شرق فارس، خراسان جنوبی و نیمه غربی کرمان است، از این رو در روزهای یکشنبه و دوشنبه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در مناطق مذکور پیش بینی می شود.

روز یکشنبه نیمه غربی خلیج فارس مواج خواهد بود همچنین لازم به ذکراست از بعدازظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه وزش باد در نیمه شرقی کشور شدید بوده که در برخی مناطق سبب ایجاد گردوخاک می‌شود و اواخر وقت شنبه و اوایل یکشنبه وزش باد شدید جنوبی برای غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد.