سعید محمدزاده با بیان اینکه از یک میلیون و ۶۰۰ هزار صندلی رفت و برگشت قطار تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار بلیت فروخته شده یک طرفه است، گفت: ضریب استفاده از قطارها به سمت مشهد بیش از ۹۵ درصد و این رقم در سطح شبکه راه آهن بیش از ۸۷ درصد است.
 
وی با اشاره به اینکه امسال استقبال از قطار در مقایسه با پارسال بهتر بود افزود: اکنون بیش از ۹۰ درصد سفرهای یک طرفه ما استفاده شده است و این نشان می دهد مردم هنوز برای سفرهای برگشت خود تصمیم نگرفتند.
 
محمدزاده گفت: بلیت های رفت و برگشت تبریز- مشهد و از تهران به سمت مشهد تقریبا تکمیل است و تهران به سمت بندرعباس، تهران به سمت اهواز، تهران- یزد ؛ تهران- کرمان و تهران - زاهدان هم تقریباً کامل است.
 
مدیرعامل راه آهن با اشاره به اینکه از یک میلیون و ۶۰۰ هزار سفر با قطار حدود ۳۰۰ هزار سفر، حومه ای است، اضافه کرد: همه بلیت های سفرهای بلند با قطار استفاده خواهد شد و حتی مجبور می شویم در برگشت ها قطارهای فوق العاده ای را اضافه کنیم.
 
محمدزاده با تاکید بر اینکه افزایش کیفیت خدمات رسانی از اهداف ماست، گفت: امسال واگن های بالای ۴۵ سال را از خدمات دهی خارج و ۱۱۵ واگن جدید را اضافه کردیم.
 
وی افزود: امسال از نظر الگوی قیمت در مقایسه با پارسال تغییری نداشتیم.
 
محمدزاده گفت: یک تن کیلومتر بار اگر به جای جاده از طریق ریل قطار حمل شود در کشورمان حداقل ۳۵ سی سی در مصرف سوخت صرفه جویی می شود و یک نفر کیلومتر هم حداقل ۲۰ سی سی صرفه جویی می شود.
 
وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم امسال تا پایان سال با استفاده از قطار تقریباً حدود ۲۵ میلیون بشکه نفت صرفه جویی شود.
 
مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه در حوزه مسافری رقابت بین ریل و جاده زیاد است گفت: بر اساس قانون باید پول مقدار صرفه جویی شده در مصرف سوخت به سرمایه گذار باز گردانده شود.
 
محمدزاره افزود: شیوه نامه استفاده از این قانون به امضای وزرای نفت و راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی رسید و بر این اساس قراردادهایی را منعقد کردیم که امیدواریم اجرایی شود.
 
وی گفت: ترجیح مردم به استفاده از وسایل شخصی بیشتر شده است .
 
محمدزاده افزود: در برنامه ششم توسعه برای اینکه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی بتواند جذاب شود بسته هی حمایتی بسیار ارزشمندی در نظر گرفته شده است از جمله اینکه سرمایه گذاری در حمل و نقل ریلی مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده است.