علی شمس اردکانی امروز در نشست تخصصی کنفرانس ملی اقتصاد مقاومتی در سخنرانی با موضوع برجام و مبادلات بین المللی انرژی، گفت: برای وارد کردن بخش خصوصی به سفره برجام، باید آن را مطالبه کرد، چرا که رانت خواران اختصاصی و خصولتی همه توفیق های به دست امده از برجام را می بلعند و اشتهای انها هم انتها ندارد.
شمس اردکانی با بیان اینکه اینان منابع را صرف گسترش موانع تولید می‌کنند و در چاههای ویل می پراکنند، بیان داشت: معتقدم ما به عنوان خواسته در دوران پسابرجام باید بگوییم خصولتی و اختصاصی موقوف شود.
رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران تصریح کرد: افزایش درامد حاصل از فروش نفت و گاز باید سرمایه‌گذاری شود و نباید به بروکرات ها اجازه دهیم که آن را مانند گذشته هدر دهند.
وی افزود: اگر دستاورد حاصل از انرژی را به سرمایه گذاری اختصاص دهیم و به طور متوسط برای هرشغل 90 میلیون تومان به ارز و ریال نیاز باشد، 2.5 میلیون شغل در ان نهفته است.
شمس اردکانی با اشاره به اینکه ما افتخار می کنیم که چهارمین کشور تولید کننده مهندس در جهان هستیم، گفت: زشت است که ما برای انکه این دانش اموختگان شغل آبرومندی داشته باشند، سرمایه گذاری نکنیم.
رییس کمیسیون انرژی اتاق ایران گفت: ما باید به دموکرات هایی که به دولت آویزان هستند، از طریق اتاق اعلام جنگ کنیم.
وی افزود: تمام درامدهای نفتی در چاه ویل یارانه ها می‌رود، در حالی که 60 درصد از یارانه بگیران نیاز به یارانه ندارند.