فریدون حسنوند اظهار داشت: نشست مشترک نمایندگان مجلس با وزیران  نفت نیرو، رئیس ستاد مدیریت بحران رئیس سازمان محیط زیست، رئیس سازمان پدافند غیرعامل  برگزار شد. 
 
وی افزود: در این نشست که  اعضای کمیسیون انرژی و مجمع نمایندگان استان خوزستان نیز حضور داشتند، مشکلات اخیر استان‌های جنوبی کشور مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادهایی در زمینه کاهش و رفع این مشکلات، ارائه شد. 
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این پیشنهادها در دو محور کوتاه و بلند مدت مطرح شده که در صورت توجه مناسب به آن ها و اجرای این پیشنهادها، مشکلات اخیر استان‌های جنوبی کشور کاهش یافته و رفع می‌شود. 
 
وی گفت: یکی از این پیشنهادها، اختصاص یک میلیارد دلار به وزارت نیرو برای توسعه زیرساخت‌های استان خوزستان در حوزه‌های مختلف و از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی بوده که این پیشنهاد مشکلات اخیر استان را در حوزه‌های مختلف را کاهش می‌دهد.
 
حسنوند با اشاره  به اختصاص صد میلیون دلار در بودجه 96 از صندوق ذخیره ارزی  برای کاهش مشکلات خوزستان و تأمین زیر ساخت‌های این استان، بیان کرد: تأمین این اعتبار در قالب فوریت به مجلس ارائه شده که در صورت اختصاص این اعتبار مشکلات خوزستان در حوزه برق آب و دیگر مشکلات مربوط به زیر ساخت‌ها کاهش می‌یابد. 
 
وی افزود: اختصاص2 درصد از درآمدهای نفتی به استان‌های نفت خیز برای توسعه توسعه شبکه آب، برق و زیر ساخت‌های استان و هم چنین تأمین نیازهای استان‌های جنوبی در حوزه محیط زیست از دیگر پیشنهادهای نمایندگان در این جلسه بود. 
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بیش از نیز  3 درصدی از محل درآمدهای  پیمان‌ها و قراردادهای نفتی و گازی به  مناطق نفت‌خیز و گاز خیز  و کمک به توسعه زیرساخت‌های این مناطق نیز توسط مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته بود. 
 
وی گفت: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته، نیازهای این استان در کم‌ترین زمان ممکن تأمین و مشکلات  خوزستان در این حوزه به حداقل برسد و با گسترش خدمات، شاهد تأمین رضایت شهروندان در این عرصه باشیم. 
 
حسنوند ادامه داد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به کاهش مشکلات استان خوزستان در حوزه‌های مختلف و رفع مشکلات شهروندان، لازم و ضروری است که این محور با پیگیری و برنامه ریزی در این جهت با همکاری دولت و مجلس امکان پذیر بوده که امیدواریم خدمات مورد نیاز در این عرصه، اجرا شود.