پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: همانطور که رئیس شورای رقابت اعلام کرد خودروسازان تا اردیبهشت ماه سال آینده یعنی زمان بررسی وضعیت هزینه‌ها اجازه افزایش قیمت ندارند.

محمود نوابی، رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: سازمان حمایت بررسی‌های لازم را انجام می‌دهد تا خودروسازان با قراردادن آپشن‌های اجباری و... قیمت‌ها را بالا نبرند.

وی افزود: از سویی از مردم انتظار داریم که در صورت مشاهده افزایش قیمت خودرو توسط کارخانه به ما اطلاع دهند. 

وی اضافه کرد: البته قطعه سازان هم نمی‌توانند خودسرانه و با بهانه افزایش قیمت ارز محصولات خود را گرانتر به خودروسازان عرضه کنند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به چالش های قیمیت صنعت خودرو گفت: چالش اصلی که صنعت خودرو با آن روبه‌رو است حضور دلالان است.هر چند این افراد در بازار دائمی نیستند ولی فعالیت آنها باعث می‌شود که قیمت‌ها بدون هیچ منطق درستی نوسان داشته باشد.

نوابی افزود: خودروسازان نیز از اینکه چنین اتفاقی در بازار رخ می‌دهد گله‌مند هستند.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درخصوص قیمت خودروهای وارداتی گفت: واردکنندگان اجازه ندارند به هر قیمتی که خواستند خودروهای خود را به فروش برسانند.این بخش با توجه به تعرفه، نرخ ارز و سایر موارد باید بدرستی قیمت‌گذاری کند.

نوابی افزود: اگر خودروها خارج از چارچوب تعیین شده قیمت‌گذاری شوند در حقیقت گرانفروشی رخ داده و سازمان حمایت آن را بررسی می‌کند.

وی اضافه کرد: مکانیزم پیچیده‌ای در خودروهای وارداتی نداریم و همواره بازدید‌های سرزده از این بازار وجود داشته است.اما اولویت ما در این زمینه شکایت مردمی است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تاکید کرد: اگر فردی نسبت به گران بودن خودروهای وارداتی شکایت کند با سرعت موضوع مورد پیگیری قرار می‌گیرد و جای هیچ اغماضی وجود ندارد.واردکنندگان خودرو نباید خودشان را از قانون مستثنی کنند.