به گزارش پارس به نقل از ایسنا، علی مصریان - مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه صنعتی ایران خودرو - با بیان این مطلب اظهار کرد: فناوری « واقعیت افزوده» به زودی در تبلیغات خودروی رانا عرضه خواهد شد و در ادامه نیز سایر محصولات ایران خودرو توسط این فناوری معرفی خواهند شد.

وی در تشریح جزئیات بیشتری از این فناوری اظهار کرد: با استفاده از فناوری Augmented Reality می توان یک جسم با حالت مجازی را از دریچه دوربین گوشی تلفن همراه یا تبلت به حالت واقعی درآورد و به نوعی ماکتی از آن را در اختیار داشت.

او تصریح کرد: برای استفاده از این فناوری، نرم افزار مخصوص آن به صورت رایگان روی گوشی تلفن همراه یا تبلت نصب خواهد شد؛ پس از آن چنانچه کابر تصویر محصولات ایران خودرو روی بروشور، کاتالوگ، روزنامه و بیلبرد ها را روبروی لنز دستگاه خود قرار دهد، نرم افزار پس از شناسایی تصویر، ماکت سه بعدی از خودرو ارائه خواهد کرد.

مصریان ادامه داد: در گام نخست اجرای این نرم افزار، کاربران می توانند نمای بیرونی خودرو را از زوایای مختلف مشاهده و رنگ های متنوع را برای محصول مورد نظر آزمایش کنند؛ در فاز بعدی نیز کاربر می تواند نمای داخلی محصولات را به صورت سه بعدی مشاهده کند.

وی اظهار کرد: این فناوری در دنیا سابقه ای یک و نیم ساله داشته و توسط شرکتهای مطرح خودروسازی دنیا مانند بنز، فولکس واگن و ولوو به کار گرفته شده است، اما در ایران برای نخستین بار مورد استفاده قرار می گیرد.

او اظهار امیدواری کرد با استفاده از این فناوری که حاصل ترکیبی از تکنیک های تبلیغات و فناوری های نوین است، هموطنان بتوانند با آگاهی و اشراف بیشتر خودروی مورد نظر خود را انتخاب کنند.