به گزارش پارس ، غلامحسین سلطان محمدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر میزان عرضه گل وجود ندارد و در بین انواع گل های شاخه بریده به ترتیب گل های رز، مریم و انواع میخک جزء پرفروش ترین گل های این ایام هستند.

وی افزود: در حال حاضر در بازار گل، هر شاخه گل رز ممتاز حدود ۴۰۰۰، مریم ۳۰۰۰ و انواع میخک حدود ۵۰۰ تومان عرضه می شود که حداقل در بازار مصرف با ۳۰ درصد افزایش قیمت مواجه خواهند شد.

رییس اتحادیه تولید کنندگان گل و گیاه استان تهران با بیان این که از پنج روز گذشته انواع گل های مناسب برای روز مادر در بازار گل و گیاه کشور جمع آوری و به گل فروشی ها عرضه شده است گفت: به طور طبیعی روزهای پیش از روز مادر بیشترین قیمت گل در بازار رقم خورده و در روز مادر حدود ۵۰ درصد کاهش قیمت به وجود می آید.

سلطان محمدی ادامه داد: در ۳۶۵ روز سال ۶۰ روز برای بازار گل خوب است و ۳۰۰ روز متوسط و بعضا زیان آور برای تولید کنندگان است. همچنین پنج روز فروش عالی وجود دارد که یکی از آنها روز مادر و ولادت حضرت مهدی (عج) است.

وی تاکید کرد: برای ایجاد تعادل در بازار گل و ثابت نگه داشتن قیمت آن طی روزهای سال، باید زمینه را برای صادرات فراهم کرد تا تولید کنندگان بتوانند با قیمتی ثابت در طول سال از حاشیه ی سود مطمئن و ثابتی برخوردار شوند.