جواد درودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان با توجه به حادثه پلاسکو و بازار شب عید گفت: حادثه پلاسکو سبب ضرر بخش زیادی از تولیدکنندگان به نام کشور شده است اما این اتفاق تاثیری بر افزایش قیمت پوشاک شب عید کشور نخواهد داشت.

وی با اشاره به مهیا کردن شرایطی برای فروش کسبه ی حادثه دیده ساختمان پلاسکو اظهار داشت: مسئولین اتاق اصناف با برگزاری جلسات بسیار و با اولویت بندی میان سه مکان میدان مولوی، میدان خراسان و خیابان زرتشت توافق آخر را برای اسکان کسبه ی پلاسکو برعهده ی دو اتحادیه پیراهن دوزان و اتحادیه پوشاک قرار داده اند که نتیجه ی آن بزودی اعلام خواهد شد.

 همچنین در این راستا افزود: برنامه ریزی برای برگزاری نمایشگاهی که کسبه پلاسکو بازار شب عیدشان را از دست ندهند در محل یکی از نمایشگاه ها در دستور کار مسئولین اتاق اصناف قرار گرفته است.

درودیان با پیش بینی اینکه بیش از 3 هزار نفر از کارگرانی که شغلشان با حادثه پلاسکو مرتبط بوده دچار مشکل شده اند بیان کرد: نزدیک به 134 کارگر بیمه شده فعال در یکی از تولیدی هایی که مرکز پخش تولیداتشان در ساختمان پلاسکو بوده دچار مشکل شده اند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان در خصوص برنامه ریزی های سازمان های حمایتی از این کارگران خبر داد: مسئولین ذیربط برای جلوگیری از تشدید مشکلات کارگران و کسبه ی پلاسکو طرح هایی برای بخشودگی بدهی های مالیاتی و بیمه این افراد ارائه کرده همچنین جلساتی در خصوص پرداخت مبلغی بالغ بر سیصد میلیون تومان به این افراد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: هنوز نتایجی قطعی در خصوص پرداخت مبلغ به کسبه و تولیدکنندگان و بخشودگی مالیاتی برای این افراد اعلام نشده است.

جواد درودیان با بیان اینکه حدود 402 واحد از کسبه پلاسکو تحت پوشش اتحادیه پیراهن دوزان بوده اند گفت: اتحادیه پیراهن دوزان پیگیر مسائل و مشکلات تولیدکنندگان و کارگران خواهد بود. 

در پایان اعلام کرد: تولیدات داخلی برای تامین بازار شب عید کافی خواهد بود و نیازی به واردات کالای خارجی نخواهد بود.