محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در خصوص اوضاع سلامت آب آشامیدنی شهر تهران عنوان کرد: بر اساس الزام استاندارد ملی ایران، حد مجاز نیترات در آب آشامیدنی 50 میلی گرم بر لیتر است که در آب آشامیدنی توزیعی در مناطق 22 گانه شهر تهران تحت پوشش شرکت ابفا استان تهران، مقدار نیترات کمتر از حد مجاز است. 

 وی در ادامه افزود: در سایر شهرهای استان تهران که دارای مشکل کیفی خصوصا آلاینده نیترات بوده اند از سال 1389 طرح منشور کیفی با هدف بهبود و ارتقا کیفی تدوین و عملیاتی شده است اما لازم به ذکر است در مناطقی که دسترسی به منابع آب سالم وجود نداشته باشد از از روش های نوین مانند روش های اسمز معکوس برای ارتقاء کیفیت آب استفاده می شود. 

پرورش بیان کرد:  منابع تامین آب به دلیل آنکه دارای کیفیت متفاوت هستند لذا تفاوت کیفیت وجود دارد اما آب توزیعی که توسط مردم به مصرف می رسد باید دارای کیفیت مطابق با استاندارد ملی ایران و رهنمودهای سازمان بهداشت جهانی باشد. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران همچنین اظهار داشت: به منظور تامین پایداری آب در مناطق جنوبی شهر تهران طرح سلامت کیفی در دست اقدام است و  پس از بهره برداری از تصفیه خانه آب ماملو اجرای خطوط انتقال آب از ماملو در منطقه جوب شرق و جنوب تهران انجام شد و هم اکنون در مدار بهره برداری قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد:  به منظور بهره برداری از منابع آب پاک شمال غرب تهران برای مناطق جنوب غربی نیز طرح سلامت در دست اجرا است و تا کنون پیشرفت بیش از 70 درصد داشته و امید است تا اواخر بهمن ماه تکمیل شود و در مدار بهره برداری قرار گیرد.

پرورش گفت:‌بر اساس برنامه ایمنی آب که در سال 2004 توسط سازمان بهداشت جهانی تدوین و در سال 1390 در کشور به مرحله اجرا درآمده است، باید  پیشگیری از آلودگی آب از محل تولید عملیاتی شود زیرا هنگامی که منابع آبی به لحاظ کیفی آلوده شوند  به لحاظ کمی نیز  به ناچار از دست می روند لذا باید تغییر نگرش از کنترل آب آشامیدنی توزیعی به کنترل فرایند از محل تامین تا نقطه مصرف انجام شود. 

وی در خصوص منابع تامین کننده آب شرب تهران گفت: در کلانشهر تهران حدود ٧٥ درصد منابع آب سطحی و٢٥ درصد منابع آب زیرزمینی ودر سایر شهرهای استان غالبا از منابع اب زیرزمینی تامین می شود.

پرورش درباره برنامه های آتی شرکت آب و فاضلاب استان تهران اظهار کرد: تعداد شش تصفیه خانه فاضلاب در شش شهر استان در قالب پروژه های اقتصاد مقاومتی تا پایان سال و ابتدای سال آینده آماده افتتاح خواهد بود و تصفیه خانه های فاضلاب پردیس، میگون،  لواسان،  پرند،  پیشوا و اسلامشهر و همچنین شروع بکار تصفیه خانه  فاضلاب جنوب غرب تهران در منطقه فیروز بهرام و فاز دوم تصفیه خانه آب هفتم تهران و بهره برداری بخشی از رینگ تهران در برنامه شرکت قرار دارد.