تأثیر همزمان سقوط ارزش دلار و افزایش ذخایر نفت خام آمریکا باعث شد بهای نفت در بازار آسیا نوسان داشته باشد. در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمیدیت) برای تحویل در ماه فوریه با 15 سنت افزایش، 53 دلار و 92 سنت معامله شد.

بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه تغییر نکرد و همان بشکه‌ای 56 دلار و 14 سنت به فروش رفت.

بازار طلای سیاه که اوایل هفته جهشی به سمت بالاترین سطح از نیمه سال 2015 داشت، در حال حاضر تا حد زیادی از سرمایه‌گذاران خالی شده است و بسیاری از آنها اکنون منتظر آغاز سال 2017 برای بازگشت به بازار هستند.

تنها خبر واقعی برای نفت، انتشار آمار هفتگی وزارت انرژی آمریکا در مورد وضع ذخایر نفت خام و تولید این کشور در روز پنجشنبه بود. بنا بر گزارش وزارت انرژی آمریکا، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته 600 هزار بشکه افزایش پیدا کرد که خبر خوبی برای بازار نفت نیست. افزایش ذخایر نفت خام آمریکا به معنای کاهش تقاضا از جانب بزرگ‌ترین اقتصاد جهان تعبیر می شود و این در حالی است که بازار همچنان با مازاد عرضه مواجه است. «مارگارت یانگ» از «سی ام سی مارکتس» اعلام کرد: «این خبر بدی است اما من فکر می کنم که پایین‌ آمدن ارزش دلار تأثیر آن را خنثی می کند.»

کاهش ارزش دلار، نفت را که با دلار معامله می شود، برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند، ارزان‌تر می کند و باعث می شود تقاضا بیشتر شود، در نتیجه قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند.