علی ربیعی در همایش امنیت غذایی، سلامت و توسعه اظهار کرد: انواع سلامت روانی و جسم مورد توجه ما قرار دارد و باید در نظر داشت که فقدان هر کدام از آنها باعث مشکل در جامعه می‌شود. 

وی افزود: در بحث بیمه‌های سلامت درمانی طرح افتخار تحول سلامت را توانسته‌ایم تاحدود زیادی پوشش دهیم و برای سلامت جسم کودکان و در هزار روز اول تولد مورد توجه قرار می‌دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بعضی صنایع کشورمان صنایع فداکار به حساب می‌آیند گفت: نرخ بازه سرمایه در این صنایع مانند صنایع لبنی پایین است و باید از دامداران حمایت لازم به عمل آید. 

وی تصریح کرد: باید شیر خام دامداران را به قیمتی از آنها بخریم که به صرفه باشد و لازم است که بدانیم که این امر خود در راستای اقتصاد مقاومتی است.

ربیعی اضافه کرد: از طرفی باید در نظر داشت که افزایش قیمت منجر به کاهش قدرت خرید می‌شود و ممکن است دسترسی برخی  از مصرف شیر را کوتاه کند. 

وی گفت: صنایع شیر در کشور تولیدکنندگانی اخلاقی هستند که با استانداردهای بزرگ اما سودی کم فعالیت می‌کنند. 

وزیر تعاون گفت: مصرف پایدار شیر و صنایع لبنی باید برای همه آحاد جامعه فراهم شود و هر درآمدی بتواند مصرف صنایع لبنی ساده را داشته باشد. 

ربیعی افزود: مصرف متنوع نیز در صنایع لبنی برای تشویق مصرف کنندگان به تشویق مردم به مصرف شیر مورد توجه است و از طریق تنوع می‌توانیم قشر متوسط جامعه را به مصرف شیر تشویق کنیم.