ملک محمد نجفی از ابلاغ بخشنامه جدید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انضباط مالی خبر داد و گفت: پیرو بخشنامه ها و آئین نامه های قبلی در خصوص ارتقای انضباط مالی بخشنامه جدیدی نیز صادر شده که براساس آن به طور دقیق موارد زیر مورد توجه قرار گرفته است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه جلوگیری از استخدام های جدید بدون ضابطه، مدیریت موثر سفرها، ماموریت ها و ممنوعیت خرید و اجاره ساختمان های اداری جدید و هزینه کرد به منظور تجهیز آنها را از مهم ترین مفاد این بخشنامه عنوان کرد.

نجفی افزود: در بخشنامه وزیر تاکید شده که لازم است آئین نامه سلامت هزینه ها، ایجاد کارگروه برای ارتقای سلامت مالی، شناسایی گلوگاه های گریز از قانون بر اساس منشور شفافیت و مسئولیت پذیری با جدیت توسط مدیران عامل سازمان ها و صندوق ها تنظیم و اجرا شود.

وی با اشاره به دستورالعمل وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص انتصابات یاد آورشد :بر اساس این دستورالعمل اصل اولیه شایسته سالاری است و در چارچوب کمیته انتصابات صلاحیت افراد را برای تصدی مسئولیت براساس توانمندی، مدرک تحصیلی، تعهد و سوابق اجرایی را مورد بررسی قرار می دهد و پس از طی این مراحل افراد در مسئولیت های مربوطه قرار می گیرند.

این مقام مسئول در وزارت کار یاد آورشد: در چارچوب دستور وزیر اصل استفاده از نیروهای داخلی وزارتخانه مورد توجه قرار دارد و نقل و انتقال به سازمان ها و یا دستگاه های دیگر ممنوع است. این رویه امکان بهره مندی از توان نیروی داخل وزارتخانه را تسهیل کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه کاهش هزینه های غیرضروری را از دیگر اولویت های این وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: با توجه به گسترش وزارتخانه، تلاش شده در برگزاری همایش ها، کارگاه های آموزشی و برگزاری مناسبت های ملی از امکانات وزارتخانه و سازمان های تابعه استفاده شود و این اصل موجب کاهش بسیاری از هزینه ها شده است. همچنین تلاش فراوانی صورت گرفته تا از مامویت های داخلی و خارجی غیرضروری جلوگیری شود.

نجفی از تدوین سند جامع نیروی انسانی در این وزارتخانه خبر داد و یاد آورشد : در چارچوب این سند، ساماندهی نیروهای قراردادی یک اولویت است. معاون وزیر کار اهتمام جدی به امر آموزش نیروی انسانی را مورد تاکید قرارداد و با اشاره به اینکه در پرداخت ها نیز تلاش شده موضوع بهره وری در اولویت قرار بگیرد افزود: در این زمینه تدابیری اتخاذ شده تا در پرداخت ها اصل بهره وری و ایجاد انگیزه لحاظ شود.

وی تلاش برای پرداخت به موقع حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق فولاد را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد و با تاکید بر اینکه دراین حوزه اگرچه دولت تدبیر و امید با مشکلاتی روبرو است، اما با تلاش های صورت گرفته وزیر و روسای سازمان ها حقوق ها به موقع پرداخت شد.