بیژن زنگنه وزیر نفت صبح امروز در دیدار با الکساندر نوآک وزیر انرژی روسیه اظهار داشت: ایران و روسیه در زمینه نفت تجربه سال‌ها همکاری را دارند اما اخیرا زمینه‌های استراتژیک همکاری به همکاری‌های سنتی ما اضافه شده و آن، همکاری دو کشور در تنظیم بازار نفت است.

زنگنه با بیان اینکه نقش روسیه در بازگرداندن ثبات به بازار نفت سازنده بود، گفت: روسیه با همکاری قابل تقدیر با اوپک توانست در جهت احیای قیمت‌های نفت تاثیرگذار باشد و همینطور باید از نقش سازنده این کشور در رهبری نشست اخیر کشورهای عضو اوپک و غیراوپک تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: شرکت‌های مختلف نفتی روسیه در سطوح بسیار خوبی با شرکت ملی نفت ایران در توسعه میادین نفتی و بازیافت نفت همکاری‌های خود را آغاز کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به شرکت نفت لوک اویل اشاره کرد که در میادین منصوری و آب تیموری فعال شده است. 

وزیر نفت افزود: همچنین شرکت زارا دژ نفت در میادین آبان و پایدار غرب، شرکت تات نفت در میدان دهلران در خصوص مطالعات توسعه میادین فعال می‌شوند و امروز نیز تفاهمنامه‌ توسعه میادین چشمه خوش و چنگوله با شرکت گازپروم روسیه امضا می‌شود.

زنگنه اظهار امیدواری کرد: با توسعه همکاری‌های شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های روسی شاهد افزایش ضریب بازیافت نفت در میادین مذکور باشیم.