به گزارش پارس به نقل از فارس این کنفرانس به منظور طرح و ارائه دستاوردهای صنعت مهندسی راه آهن در روزهای دهم و یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.

کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن به دنبال برگزاری دومین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن ICRARE۲۰۰۹ در دانشگاه علم و صنعت ایران، برگزار می شود.

این کنفرانس بین المللی با هدف گسترش مرزهای دانش و تبادل نظر علمی و فنی در ابعاد مختلف مهندسی راه آهن و ارائه یافته های نوین توسط پژوهشگران و اندیشمندان مراکز پژوهشی و دانشگاه ها با محوریت راه آهن پرسرعت برپا خواهد شد.

برنامه های این کنفرانس شامل ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر، سخنرانی های کلیدی، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه بین المللی صنعت ریلی و صنایع وابسته در محورهای ناوگان ریلی، راه آهن برقی، ایمنی در راه آهن، کنترل و سیگنالینگ، خط و سازه های ریلی، اقتصاد و حمل و نقل ریلی، مترو و سامانه های ریلی درون شهری و در نهایت با محوریت اصلی فناوری راه آهن پرسرعت است.

قطب علمی حمل و نقل ریلی کشور و دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران با همکاری همه مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی مرتبط با این حوزه در کشور متولیان اصلی برگزار کننده این کنفرانس هستند.

علاوه بر حضور مسئولان و مقامات کشوری در این کنفرانس، نماینده هایی نیز از ۲۴ کشور جهان شامل کانادا، سوییس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، ژاپن و کره در این کنفرانس تخصصی حضور می یابند.