به گزارش پارس ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر از جزئیات برگزاری نشست جدید کمیته حقوقی کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران درباره اصلاح قانون کار خبر داد و گفت: در این جلسه حقوقدانان، کارشناسان بازار کار، پیشکسوتان و اعضاء هیئت مدیره کانون عالی حضور داشتند.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: مطابق قانون کار، اصول بنیادین کار و در اجرای مقاوله نامه های سازمان جهانی کار؛ بحث و بررسی درباره لایحه ارسالی دولت به مجلس و خواسته های مطرح شده در آن را انجام می دهیم.

فتح الهی خاطر نشان کرد: همچنین در صدد دریافت نظرات تکمیلی و حمایتی کارگران از قانون کار هستیم. همچنین تلاش می شود تا در قالب بررسی دوباره اصلاح قانون کار روابط مزدی و کاری دقیق تر و شفاف ترین نسبت به گذشته بین کارگر و کارفرما ترسیم شود.

این مقام مسئول کارگری کشور افزود: از سویی به دنبال ارائه راهکارهای عملی درباره مشکلات ناشی از روابط کار و مسائل هیئت های تشخیص و حل اختلاف هستیم. در هر صورت حفظ حقوق و منافع کارگران در موضوع اصلاح قانون کار از مواردی است که باید در دور جدید بررسی ها دنبال شود.

وی تاکید کرد: با توجه به فرصتی که مجلس درباره بررسی دوباره اصلاح قانون کار به نمایندگان کارگران داده است، موضوع اصلاح این قانون از فعالیت دولت دهم خواهد گذشت. با این وجود فرصت خوبی از سوی دولت فراهم شد تا بتوانیم قانون کار را به صورت دقیق تری بررسی کنیم.

به گفته فتح الهی، قرار است پس از اتمام کارشناسی های اصلاح قانون کار، نتیجه کار به کمیسیون های مختلف مجلس و مرکز پژوهش ها ارائه شود. هم اکنون از طریق مذاکره با گروه های کارگری در مجلس به دنبال تقویت جنبه های حمایتی قانون کار از کارگران هستیم.