بانک مرکزی شاخص بهای تولیدکننده در آبان ماه امسال را اعلام کرد. بر این اساس این شاخص در آبان ماه ۱۳۹۵ به عدد ۲۲۶.۶ رسید که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین شاخص مذکور در آبان ماه ۱۳۹۵ نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل ۴.۹  درصد افزایش نشان می‌دهد؛ در عین حال شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۵ نسبت به دوازده ماه منتهی به آبان ماه ۱۳۹۴ به‌ میزان ۳.۳ درصد افزایش یافته است.

 بر این اساس شاخص کشاورزی، جنگلداری و ماهیگیری با ۰.۹ درصد افزایش نسبت به ماه قبل و ۳.۲ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش داشته است. همچنین تورم صنعت نسبت به ماه قبل ۱.۴ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳.۹ درصد، حمل و نقل و انبارداری نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳ درصد و شاخص هتل و رستوران نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص اطلاعات و ارتباطات نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۱ و ۲.۶ درصد، آموزش ۰.۹ و ۱۲.۲ درصد، بهداشت و مددکاری اجتماعی ۰.۴ و ۱.۹ درصد و سایر فعالیت‌های خدمات عمومی، اجتماعی و شخصی ۰.۴ و ۱۲.۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در این میان گروه اختصاصی خدمات نیز نسبت به ماه قبل ۰.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۶ درصد افزایش داشته است.