حسین مهاجران در خصوص تأثیرات احتمالی سرما بر روی قیمت محصولات کشاورزی اظهار کرد: سرما و برف هیچ تأثیری بر روی قیمت محصولات کشاورزی نداشته است.

 

وی افزود:  در چهار روز گذشته تنها قیمت نارنگی هزار تومان افزایش‌یافته که دلیل آن پایان یافتن نارنگی پیش‌رس است زیرا قیمت نارنگی‌های فصلی کمی گران‌تر از پیش‌رس است.

 

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار با اشاره به اینکه تولید پرتقال در کشور بسیار بالا است ادامه داد:  در سرمای روزهای گذشته  شمال کشور، خسارت به اندازه‌ ای نبوده  که بر روی قیمت‌های بازار تاثیر گذار باشد،  بلکه تنها در شرق استان مازندران 20 درصد از پرتقال تامسون و بخشی از کیوی را از بین رفته است.  

 

سرمازدگی‌ اخیر محصولات کشاورزی به حدی نیست که در بازار تاثیرگذار باشد

 

وی تصریح کرد:  مرکبات غرب استان مازندران از سرمازدگی اخیر آسیب ندیدند و تنها بخشی از محصول شرق مازندران به خاطر موقعیت جغرافیایی آنجا محصولات کشاورزان دچار سرمازدگی شده است.

 

مهاجران در خصوص نرخ انواع محصولات کشاورزی محصولات مختلف کشاورزی در بازار گفت: هرکیلوگرم نارنگی رسمی هزار و 500 تا 2 هزار تومان، لیمو شرین 2 هزار 500 تومان تا 3 هزار تومان؛ لیمو شرین  2 هزار تومان تا 2 هزار و 500 تومان، پرتقال شمال 2 هزار تومان تا 2 هزار و 500  تومان در میادن مرکزی میوه و تره بار تهران به فروش می‌رسد.

 

وی افزود: هر کیلوگرم خیار بوته‌ای بوته‌ای 2 هزار و 500 تومان تا 3 هزار تومان، خیار رسمی هزار و 500 تومان تا 3 هزار تومان، سیب گلاب سمیران 3 هزار تومان، سیب سفید و قرمز هزار تومان  تا 3 هزار تومان و موز  2 هزار و 500 تومان تا 3 هزار و 800 تومان در میادین به صورت عمده به فروش می‌رسد.

 

مهاجران در پایان گفت: هر کیلوگرم سیب زمینی در میادن میوه  600 تومان تا هزار تومان، گوجه‌فرنگی گلخانه‌های 4 هزار تومان، گوجه‌فرنگی رسمی هزار تومان تا 2 هزار و 500 تومان،  بادمجان 600 تا هزار و 200 تومان، هویج 800 تا هزار و 200 تومان، شلقم هزار و 400 تا 600 تومان،  هندوانه دزفولی 800 تومان تا هزار تومان است.