به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، فریبرز واحدی در نشست خبری خود واقع در سایت مسکن ویژه با بیان اینکه سایت مسکن ویژه تهرانسر اولین سایت برای مسکن ویژه به شمار می رود، گفت: مساحت این سایت ۳۵ هکتار است که ۴۰ درصد از آن تاکنون مورد ساخت و ساز قرار گرفته است.

وی ادامه داد: اوایل سال ۹۰ برای ۴ الی ۵ هزار نفر متقاضی مسکن ویژه برنامه ریزی شده بود که به جهت حفظ خطوط آسمان و استفاده بهینه از امکانات شهری تعداد واحد مسکونی برنامه ریزی شده را کاهش دادیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، با اشاره به اینکه برج های ۱۲ الی ۱۵ طبقه برای مسکن ویژه در ابتدا طراحی شده بود، افزود: با برنامه ریزی های دقیق تر، تعداد طبقات برج ها را به ۵ طبقه کاهش داده و به صورت مسکن های ویلایی ساخته می شود.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه تصریح کرد: با کاهش تعداد طبقات به مشائات سایت اضافه و معارض های زمین از بین می رود.
واحدی در ادامه اظهار داشت: تاکنون ۲۷۰۰ نفر متقاضی برای مسکن ویژه تهرانسر ثبت نام کرده اند.
وی با اشاره به اینکه کار آماده سازی واحدها را شروع کرده و بخش های زیرساختی آن تا ۱۰ روز آینده تمام می شود، گفت: برای عملیات زیرساختی از جمله آب و برق و گاز با وزارت نیرو و شرکت های گاز قراردادهایی بسته شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه یادآور شد: به گفته وزارت نیرو و ساکنان منطقه تهرانسر این منطقه با کمبود آب مواجه است و این برای واحدهای مسکن ویژه تهرانسر خطوط دیگری از مناطق خرگوش دره و اتوبان تهران_ کرج تامین می شود تا ساکنان این سایت ها مشکلی از لحاظ آب نداشته باشند.
قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ادامه اظهار داشت: از هفته گذشته کانکسی برای پاسخگویی به متقاضیان مسکن ویژه طراحی شده و متقاضیانی که قسط سوم خود را پرداخت کرده اند، می توانند از آخرین روند پیشرفت پروژه های خود مطلع شوند.
واحدی در ادامه افزود: تاکنون ۱۸۶۰ نفر احراز شرایط آنها تائید نهایی شده است.
وی در ادامه یادآور شد: نداشتن واحد مسکونی در تهران، سرپرست خانوار بودن، سابقه ۵ سال سکونت در تهران و استفاده نکردن از تسهیلات دولتی به عنوان ۴ شرط اصلی مسکن ویژه تهرانسر به شمار می رود.