به گزارش پارس به نقل از کیهان، امتیاز روزنامه شهروند از سوی سازمان شهرداری های سراسر کشور اخذ شد اما بعدا در اقدامی قابل تامل به جمعیت هلال احمر منتقل شد و هم اکنون در حالی که با هزینه هنگفت این سازمان تخصصی امدادی منتشر می شود، برخلاف مجوز خود تبدیل به روزنامه ای انتخاباتی و سیاسی در خدمت حلقه انحرافی - در کنار روزنامه خورشید وابسته به تامین اجتماعی و ایران- شده است.


این روزنامه از قول مدیرمسئول خود (عبدالرضا -د رئیس سابق صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران) تحت عنوان « چرا با یارانه ۰۲۵ هزار تومانی مخالفند؟ » نوشت: استدلالات منتقدان پرداخت یارانه ۰۲۵ هزار تومانی پایه اقتصادی ندارد و هدف اصلی آنان از طرح این قبیل انتقادات خارج نشدن منابع کشور از دست عده ای محدودی سرمایه دار است.


وی افزود: دولت سالانه معادل ۰۱۲ میلیارد دلار انرژی شامل نفت، گاز و بنزین را برای مصارف داخلی صرف می کند و تنها ۰۱ درصد از این ۰۱۲ میلیارد دلار را باز پس می گیرد بنابراین حتی اگر ۰۹ میلیارد دلار از محل آزادسازی حامل های انرژی به عنوان مبالغی که در اختیار کارفرمایان و صاحبان ثروت است را اخذ کند امکان پرداخت یارانه ۰۲۵ هزار تومانی وجود دارد.


مدیر سابق در خصوص تاثیر افزایش قیمت بنزین بر تورم نیز اظهار داشت: تورم از خلق منابع جدید و سرگردانی نقدینگی ایجاد می شود و افزایش قیمت بنزین به دلیل خلق نشدن منابع جدید اثری مقطعی و حدود ۲۱ ماهه بر تورم دارد به عنوان مثال اگر قیمت بنزین از ۰۷۰ تومان به ۰۲۸۰ تومان افزایش یابد تورم در مقطعی یک ساله حدود ۲۱ تا ۵۱ درصد است و اثر آن در ۲۱ ماه تخلیه می شود.


وی توضیح نمی دهد که اولا آیا سرازیر کردن ۰۹ میلیارد دلار مدعایی در بازار مصرف اسمش نقدینگی سرگردان هست و باعث تورم -به تصریح وی- می شود یا نه؟ ثانیاً با کدام منطق اقتصادی ۴-۵ برابر شدن قیمت های حامل های انرژی فقط ۲۱ درصد تورم با خود می آورد؛ ثالثا در حالی که دولت امکان تامین منابع یارانه ۵۴ هزار تومانی را ندارد و با کسری بودجه مواجه است چگونه می تواند ۵ برابر همان رقم را تامین کند؟ رابعاً چرا به جای مهار تورم و ثبات بخشیدن به اقتصاد کشور باید در آستانه انتخابات به کارهای تبلیغاتی با آثار تورمی پرداخت و مثلا از حمایت از بخش تولید و ایجاد اشتغال پایدار که جزو الزامات طرح هدفمندی یارانه ها بوده سخن نگفت؟ خامساً این موضوع چه ربطی به جمعیت هلال احمر دارد و این جمعیت چه نسبتی با انتخابات و حلقه انحرافی پیدا می کند که هر جا صحبت پول پخش کردن و کاسبی و کارهای غیرقانونی و سیاست بازی مطرح می شود، این جمعیت نیز به آن آلوده می شود؟ و بالاخره اینکه آقای مدیرمسئول از این همه پشتک وارو زدن چه سهمی می برد؟