به گزارش پارس به نقل از مهر، محمود احمدی نژاد بعد از ظهر چهارشنبه در ادامه برنامه های چهارمین سفر هیات دولت به استان اصفهان با حضور در مجتمع فولاد مبارکه، بزرگترین واحد تولید اکسیژن، نیتروژن و آرگون در کشور را با ظرفیت تولید ۶۰ هزار متر مکعب در ساعت که در دو بخش ۳۰ هزار متر مکعبی کار می کند؛ مورد بهره برداری قرار داد.

رئیس جمهور پس از افتتاح این واحد با توضیحات مسئولان مجتمع فولاد مبارکه در جریان جزییات احداث و نحوه کارکرد این واحد تولیدی قرار گرفت و سپس از بخش های مختلف آن بازدید کرد.

احمدی نژاد پس از افتتاح و بازدید از بزرگترین واحد تولید اکسیژن در مجتمع فولاد مبارکه در گفتگو با خبرنگاران گفت: امروز به اینجا آمدیم تا از حاصل تلاش های خستگی ناپذیر و فعالیت های ارزنده کارکنان این مجتمع بازدید کرده و به آنها خدا قوت عرض کنیم.

رئیس جمهور افزود: مجتمع فولاد مبارکه، امروز یکی از بهترین مجتمع های تولید فولاد کشور و بلکه یکی از بهترین مجتمع های صنعتی کشور است که کارکنان آن با حسی مشترک برای ساختن و آبادانی، باانگیزه، بانشاط و خلاق تحت یک مدیریت بسیار خوب، علاوه بر تولیدات ارزنده بطور دائمی عمده نیازهایشان را نیز خودشان تامین می کنند.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه در ابتدا تصمیم بر این بود که احداث واحد تولیدی اکسیژن به پیمانکاران خارجی واگذار شود، اظهار داشت: وقتی این پروژه به مناقصه گذاشته شد، پیمانکاران خارجی قیمت های بسیار بالایی پیشنهاد دادند؛ لذا مسئولان مجتمع فولاد مبارکه تصمیم گرفتند با استفاده از پیمانکاران داخلی آن را اجرا کنند و مدیریت مجموعه نیز پشتیبانی بسیار خوبی از پیمانکاران بعمل آورد و امروز این واحد تولیدی ارزانتر، بسیار باکیفیت تر و باابتکار کار و خلاقیت ایرانی ساخته شده و مسئولان فولاد مبارکه اعلام کرده اند که می توانند نظیر این واحد را در دیگر کارخانه های فولادسازی کشور نیز احداث نمایند.

به گزارش مهر؛این پروژه که با صرف ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری راه اندازی شده است؛ علاوه بر افزایش تولید و ارتقاء سطح کیفی تولیدات؛ موجب کاهش ۱۵ درصدی مصرف انرژی برق در بخش ذوب فولاد خواهد شد؛ با راه اندازی این مجتمع ۴۵۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.