رضا کامرانی مدیرعامل شرکت توسعه بین‌المللی ساختمان  با بیان اینکه روند معاملات مسکن تا سال آینده رو به بهبود خواهد رفت، گفت: برخی از ملک‌ها با متراژ متوسط جهت خرید در اولویت هستند و تاکنون میزان قابل قبولی از این ملک‌ها به فروش رسیده است.

وی درباه تاثیر کاهش نرخ سود بانکی بر بازار مسکن گفت: به طور قطع کاهش نرخ سود بانکی به دلیل سرازیر شدن سرمایه‌ها به سمت تولید، بر این بازار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول با اشاره به تاثیر بازار مسکن بر جذب سرمایه‌گذاران خارجی گفت: طی چند ماه گذشته سرمایه‌گذاران خارجی در بازار مسکن ایران حضور پیدا کردند که دلیل آن هم ثبات این بازار در ایران است، بنابراین سرمایه‌گذاران علاقه زیادی جهت سرمایه‌گذاری در این حوزه دارند.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در راستای ارائه تضامین مناسب جهت آسوده خاطر شدن سرمایه‌گذاران خارجی گفت: سرمایه‌گذاران باید جهت سرمایه‌گذاری خود در ایران اطمینان خاطری داشته باشند، بنابراین سیاست‌های اقتصادی و همچنین اقدامات بانک مرکزی در افزایش حضور سرمایه‌گذاران خارجی بسیار موثر است.

کامرانی با اشاره به افزایش سرمایه 100 درصدی پیش روی "ثاخت" ، گفت: در حال حاضر سرمایه شرکت 3000 میلیارد ریال معادل 300 میلیارد تومان است، اما درصدد دو برابر کردن میزان سرمایه هستیم.

کامرانی گفت: موافقت اولیه در این زمینه اخذ شده و در حال طی مراحل قانونی است، براساس پیش بینی‌ها این اقدام تا 2 ماه آینده به نتیجه خواهد رسید.

مدیرعامل توسعه بین المللی ساختمان درباره تامین مالی شرکت گفت: منابع مالی شرکت از محل افزایش سرمایه، پیش فروش واحدها و نیز تسهیلات بانکی تامین می‌شود.

وی درباه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان سهامدار اصلی این هلدینگ، گفت: یکی از عواملی که غدیر در گذشته تمایلی برای همکاری با توسعه بین المللی ساختمان نداشت، راکد بودن پروژه‌ها بود، اما اکنون با راه‌اندازی پروژه‌های شیراز، شمال و کیش در واقع تحرکی در مجموعه ایجاد شده که به همین دلیل اقدام به افزایش سرمایه کردیم، تا از این طریق فعالیت‌ها را توسعه دهیم.

کامرانی درباره پروژه ساختمانی تیساکیش که در منطقه کیش در حال ساخت است، گفت: این مجموعه پروژه‌های زیادی را در دست ساخت دارد که یکی از آنها تیساکیش است و میزان سرمایه گذاری آن بین 500 تا 600 میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرعامل توسعه بین المللی ساختمان در ادامه بیان کرد: بخش مسکونی این پروژه در حال انجام است و امیدوارهستیم تا بتوانیم هر چه زودتر این پروژه به بهره برداری برسد.

وی دلیل انتخاب منطقه آزاد کیش را جهت انجام پروژه های تیساکیش این گونه بیان کرد: با توجه به اینکه کیش به عنوان یکی از مناطق گردشگری در کشور به حساب می آید، همواه یکی از اولویت‌های شرکت، سرمایه‌گذاری در این منطقه  بوده است.

کامرانی با بیان اینکه شرکت توسعه ساختمانی، سازنده بزرگترین برج معروف تهران است، گفت: اکنون در حال فعالیت و تکمیل پروژه تجاری سعدی در شیراز هستیم و پروژه بزرگ دیگری را در شمال کشور در منطقه ایزدشهر به نام نارنجستان و همچنین پروژه های دیگری را در شهر تبریز در دست ساخت داریم که این پروژه ها حجم بالایی از سرمایه شرکت را درگیر کرده است.

مدیرعامل توسعه بین المللی ساختمان به تاثیر این پروژه (تیساکیش) در منطقه آزاد کیش اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی پروژه و نیز به دلیل شامل شدن تمام صنوف، این پروژه در رونق اقتصادی کیش بسیار موثر هستند.

وی به اقدامات دولت در راستای بهبود روند معاملات مسکن اشاره کرد و گفت: سیاست هایی که دولت اتخاذ کرده اکنون اجرایی نشده، در این زمینه می‌توان گفت شرکت های ساختمانی تسهیلات زیادی را از طریق بانک ها دریافت کردند، اما تاکنون قادر به بازپرداخت آن نبودند که این امر بسیار در کاهش حجم سرمایه گذاری‌ها در این بخش موثر بوده است.

کامرانی در پایان گفت: با توجه به اینکه نرخ‌های تسهیلات در گذشته بالا بوده و شرکت‌های ساختمانی را به شدت تحت فشار قرار داده است، اما بانک ها با اقدامی نظیر تمدید تسهیلات با نرخ جدید جهت بازپرداخت وام ها مخالفت کردند که در صورت انجام چنین اقدامی کمک موثری در رونق بازار مسکن و اشتغال زایی خواهد شد.