محسن صالحی نیا در نشست مشترک مدیران ارشد ایران خودرو و پژو سیتروئن گفت: باید تلاش کرد تا با روش های نوین مدیریتی و در قالب همکاری مشترک تمام تجارب و پتانسیل های شرکت های خودروساز خارجی در سطح بین المللی به ایران منتقل شود که در این میان شرکت مشترک تشکیل شده میان ایران و پژو از این امر مستثنی نیست.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: با اقدامات انجام شده بر روی تشکیل شرکت مشترک و شکل گیری جوینت ونچر جدید به نظر می رسد فصل جدیدی از تحول در صنعت خودروی ایران را شاهد خواهیم بود.

وی تصریح کرد: به لحاظ مسائل کیفی، تولید داخلی، صادرات و قیمت باید به جایگاهی برسیم که فعالیت های شرکت های تولیدی در آینده نزدیک از سطح خوبی برخوردار باشد.

به گفته صالحی نیا، سیاست هایی که وزارت صنعت در خصوص همکاری با خودروسازان خارجی طی سه سال اخیر داشته، منجر به شکل گیری همکاری مشترک میان دو کشور شده است اما تاکید ما آن است که تمام ظرفیت های طرف های خارجی به ایران منتقل شود.

وی گفت: تولید مبتنی بر صادرات و استفاده از ابزارهای تخصصی برای تضمین مناسب کیفی به خصوص از منظر آلایندگی و تهیه و تدارک ابزارها و مراکز پایش و کنترل، از اهداف همکاری های مشترک در صنعت خودرو است.

برای ایران سنگ‌تمام می‌گذاریم

همچنین در این نشست، کارلوس تاوارس مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن با تاکید بر اینکه شیوه خود را نسبت به همکاری های گذشته در دوره جدید فعالیت در ایران تغییر داده ایم، گفت: این شرکت فرانسوی در حوزه کیفیت برای ایرانی ها سنگ تمام خواهد گذاشت و عملکرد زیست محیطی مناسبی ارائه خواهد داد.

وی افزود: ایمان داریم که بتوانیم با تمام برندهایی که در حال تولید در بازارهای جهانی هستیم، وارد ایران شویم و نشان خواهیم داد در حوزه ایمنی، عملکرد زیست محیطی و مدرن بودن، اقدامات خوبی شکل خواهد گرفت، اما در گام اول پژو ۳۰۱ و ۲۰۸ را تولید خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای بالابردن ظرفیت تولید و رشد کسب و کار خود در ایران نیازمند بهبود فرآیندها هستیم و همکاری خوبی با تامین کنندگان قطعاتی ایرانی شکل خواهیم داد.

وی گفت: ما به شبکه تامین کنندگان قطعات در ایران اعتماد داریم و کار خود را با آنها پیش خواهیم برد. ضمن اینکه تخصص خود را به آنها ارائه خواهیم داد تا بتوانند صادرات داشته باشند.

وی به مدیر عامل ایران خودرو پیشنهاد داد تا در حوزه تبادل مهندسان خبره برای شرکت های دو طرف همکاری مشترکی شکل دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کاملاً به این قرارداد اطمینان داشته و به طرف ایرانی خود نیز اعتماد دارم. ضمن اینکه ماموریت شماره یک ما در ایران راضی کردن مصرف کنندگان به لحاظ فناوری است.