به گزارش پارس به نقل از مهر، عبدالرضا غلامی با بیان این مطلب گفت: تشریفات گمرکی محموله های گوشت مرغ وارده به این گمرک که بالغ بر ۱۸ هزار تن بود، به منظور دسترسی سریع مردم به این ماده غذایی، در کوتاه ترین زمان انجام شد.

وی همچنین گفت: در سال ۹۱ حدود ۲۶ هزار تن میوه وارداتی از طریق گمرک تهران ترخیص و روانه بازار شد.

مدیرکل گمرک تهران در خصوص عملکرد این گمرک در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت بالغ بر ۲۶ هزار و ۴۶۹ فقره اظهارنامه صادراتی به گمرک تهران ارائه شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۲ درصد رشد داشت. بر این اساس حدود یک میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۲ میلیارد و ۳۹۵ میلیون دلار از گمرک تهران صادر شد که در مقایسه با سال ۹۰ از لحاظ وزن ۳۶ درصد و از حیث ارزش ۳۱ درصد رشد داشت.

غلامی به اشاره به اینکه گمرک تهران رتبه اول ارزش صادرات را در بین گمرکات زمینی کشور به خود اختصاص داده است، گفت: عمده کالاهای صادره از این گمرک را در سال گذشته حلال ها و رقیق کننده ها، وسایل نقلیه، فرش، پوست و پسته تشکیل می داد.

مدیرکل گمرک تهران همچنین افزود: در این مدت حدود ۸۰۴ هزار تن کالا به ارزش۴ میلیارد و ۹۳۵ میلیون دلار از طریق گمرک تهران وارد کشور شد که در مقایسه با سال ۹۰ از لحاظ وزن ۱۸ درصد و از نظر ارزش ۱۷ درصد کاهش یافت. عمده واردات از این گمرک در سال ۹۱ را کالاهای واسطه ای و مواداولیه ماشین آلات خط تولید، اجزا و قطعات مورد نیاز واحدهای تولیدی تشکیل می داد که با حداکثر تسهیلات و مساعدت از سوی گمرک ترخیص شد.

مدیرکل گمرک تهران گفت: درآمد گمرک تهران در سال گذشته به بیش از ۱۳ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال رسید که نسبت به سال قبل از آن، ۶ درصد کاهش داشت.

غلامی، تعداد پرونده های متشکله قاچاق در گمرک تهران در سال ۹۱ را ۶۸۷ فقره اعلام کرد که نسبت به سال ۹۰ معادل ۵۷ درصد کاهش داشته است.