احمد توکلی بعد از ظهر امروز در همایش هادیان سیاسی استان تهران به بررسی و تشریح وضعیت داخلی کشور، پرداخت.

محور سخنان توکلی در این همایش موضوعاتی نظیر انتخابات ریاست جمهوری، قراردادهای نفتی، حقوق‌های نامتعارف، ماجرای واگذاری املاک در شهرداری تهران و موضوعات روز کشور بود.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی با انتقاد از برخی سیاست‌های ریاست جمهوری دوره دهم و دوره یازدهم، با اشاره به لایحه بودجه اظهار داشت: غیر از لطماتی که تصمیمات دولت دهم و یازدهم به کشور زد، در آینده هم این تصمیم‌گیری ضرباتی به اقتصاد کشور وارد خواهد کرد. 

تبیین سیاست‌های غلط دولت دهم و یازدهم

وی گفت: در ماه‌های آخر دولت دهم تصمیم گرفته شد هر چه بانک مرکزی ارز دارد تعیین قیمت کنند و با کمک این ترفند، 74 هزار میلیارد تومان بدهی دولت به شرکت‌های دولتی را که غیر قانونی درست شده بودند پاک و تظاهر کند که دولت را بدون بدهی تحویل دادیم.

توکلی افزود: این کار هم در آن روز و هم در آینده خطرات اقتصادی زیادی به‌دنبال داشته و دارد. 

وی عنوان کرد: این کار در ظاهر افزایش ریالی دارایی‌ها را به دنبال داشت، اما با گران شدن املاکی که مورد استفاده مردم است، شاید به ظاهر افزایش ریالی و افزایش قیمت مسکن آن‌ها را در پی داشته باشد اما چیزی به دارایی آن‌ها اضافه نمی‌شود. قطعاً مردم اگر خانه خود را با قیمت بالا بفروشند و بخواهند خانه جدید بخرند باید مبلغی هم روی آن بگذارند، که با کمک قوه قضائیه جلوی این کار گرفته شد. 

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: هر چند دولت یازدهم با این‌که هنگام برخورد با این موضوع در دولت دهم برای ما دست می‌زدند، اما در دولت بعدی چهار بار می‌خواستند این کار را انجام دهند اما در مجلس جلوی آن گرفته شد. 

وی ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی می‌خواستند اجرا کنند که جرایم تمام کسانی که در ایران از سیستم بانکی تسهیلات زیر 100 میلیون تومان گرفتند، بخشیده شود و فقط اصل آن را پرداخت کنند اما معلوم نبود این بدهکاران بانکی چه مبلغی بدهکار و چند نفر هستند. در حالی که یک ریال برای این کار کنار نگذاشته بودند.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این کار آن‌ها عوام فریبانه است چون مردم از بانک‌ها گله دارند و بابت اجرای این طرح رضایت آ‌ن‌ها جلب می‌شد، اما تبعات این کار معلوم نیست.

با حذف کارت هوشمند سوخت عملاً شفافیت از بازار بنزین فراموش می‌شود

وی با بیان این‌که دولت یازدهم عملاً کارت سوخت را باطل کرد، گفت: با حذف کارت هوشمند سوخت عملاً شفافیت از بازار بنزین فراموش می‌شود و قاچاق سوخت دوباره به جریان می‌افتد و تخلفات فعالان در این عرصه افزایش پیدا کرده و ادامه می‌یابد.

توکلی گفت: هشتم آبان ماه سال 94 قانونی ابلاغ شد که وقتی پیش نویس آن را خواندم خیلی خفت بار بود و کارهایی را که خودمان بعد از 37 سال در کشور اجرا کرده‌ایم باید به دست خارجی‌ها بسپاریم و کارشناسان ایرانی زیر دست خارجی‌ها کار کنند و از «الف» تا «یای» کار را به دست بیگانه‌ها بسپریم و خارجی‌های به شکل تحقیر آمیز بر ما ریاست کنند.

شرکت نفت ایران چهارمین شرکت نفتی دنیا است

وی با تاکید بر این‌که شرکت نفت ایران چهارمین شرکت نفتی دنیا است، خاطرنشان کرد: ایران با ظرفیت بالا در حوزه نفت حالا باید دستورات یک شرکت خارجی را اجرا کند.

نماینده مجلس نهم شورای اسلامی بیان داشت: وقتی از دکتر زنگنه پرسدیم این 37 سال چه کار کردیم گفت «خاک بر سر کردیم» اما من گفتم ما خاک بر سر نیستیم و می‌توانیم خودمان کارها را اداره کنیم.

وی گفت: توتال یک شرکت خارجی فاسد است که 60 میلیون دلار رشوه به یکی از مسئولان ایرانی که رئیس یک شرکت بود پرداخت کرد. آمریکا بابت این موضوع 680 میلیون دلار این شرکت را جریمه کرد به خاطر پرداخت رشوه حالا ما میدان نفتی آزادگان را می‌خواهیم به این شرکت بدهیم آن هم میدان نفتی مشترک با عراق که در خشکی قرار دارد و مثل گوشت لخم و لقمه حاضر و آماده است تا نفت آن را استخراج کند. 

غرب برای انتخابات پیش روی ما نقشه‌های زیادی کشیده است

توکلی با اشاره به یادداشت خود با عنوان «فرجام برجام»، تصریح کرد: غرب برای انتخابات پیش روی ما نقشه‌های زیادی کشیده است. تسهیلاتی که غرب برای ما در نظر گرفته حق ملت ایران است که سال‌ها بلوکه شده و می‌خواهند در روزهای نزدیک انتخابات برای جذب حمایت عده‌ای خاص آن را آزاد کنند تا یک جریان رای بیاورد.

وجود 150 اشکال در قراردادهای نفتی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که وزارت نفت به ظرفیت های نیروهای داخلی توجهی نمی‌کند، اظهار داشت: جلسات مفصلی با حضور منتقدان و مسئولان نفت برگزار کرده‌ایم و نتیجه این جلسات این بود که بیش از 150 اشکال به قراردادهای نفتی وارد کنیم که از بین اینها 15 مورد آن مهم و اساسی بوده است اما با وجود ایجاد چند اصلاحیه در متن این قراردادها، وزارت نفت همچنان رویکرد استفاده از ظرفیت خارجی‌ها را دنبال می‌کند.

این استاد دانشگاه افزود: وزارت نفت فقط چند ایراد وارده را اصلاح کرده و همچنان بر نادیده گرفتن ظرفیت‌های داخلی و استفاده از نیروهای خارجی‌ اصرار می‌کند این در حالی است که باید مدیریت پروژه‌ها در دست ایرانی‌ها باشد.

ماجرای واگذاری املاک در شهرداری تهران را پیگیری می‌کنم

وی با اشاره به انتشار خبر مربوط به ماجرای واگذاری املاک در شهرداری تهران و میزان تخلف شهرداری در واگذاری این املاک به تعاونی‌ها عنوان کرد: وقتی موضوع را با شهردار تهران مطرح کردم دکتر قالیباف گفت «این موضوع را از طریق دیده‌بان شفاف پیگیری کنم».

توکلی گفت: بنده هم نمایندگان مورد اعتماد خود را انتخاب کرده‌ام و قرار شده که موضوع را پیگیری و حقیقت ماجرا را بررسی و تحقیق کنم و هر آنچه از طریق من منتشر شود برای روشن شدن اذهان عمومی مورد قبول اوست.

نماینده سابق مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس در پایان تصریح کرد: شهردار تهران با اطمینان اعلام کرده که در این ماجرا تخلفی را مرتکب نشده است.