به گزارش پارس به نقل از (ایسنا) ، کشورهای گروه بیست همچنین اعلام کردند که تاثیرات منفی سیاست های تسهیل پولی مانند برنامه ژاپن را زیر نظر خواهند داشت.

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه در یک کنفرانس خبری اظهار کرد که مقامات کشورهای گروه بیست بر این باورند که کاهش بدهی به طور کلی مهم تر از تعیین ارقام خاص است.

روسیه که امسال ریاست گروه بیست را برعهده دارد، امیدوار بود که تا زمان برگزاری نشست رهبران گروه بیست در سن پترزبورگ در ماه سپتامبر، به توافقی در مورد تعیین اهداف مشخص برای کاهش بدهی دست پیدا کند اما آمریکا و ژاپن شدیدا با پیشنهاد تعیین اهداف مشخص برای کاهش بدهی نسبت به تولید ناخالص داخلی مخالفت کردند. واشنگتن به نوبه خود در تلاش بود تا توجه گروه بیست را به رشد اقتصادی معطوف کند.

گروه بیست در بیانیه ای که پس از یک نشست دو روزه منتشر شد، اعلام کرد که مراقب تاثیرات جانبی تمدید زمان سیاست های تسهیل پولی خواهد بود. ژاپن تنها کشوری نیست که برای بالا بردن رشد اقتصادی، میزان قابل توجهی نقدینگی به سیستم مالی تزریق کرده است. بانک مرکزی آمریکا، بانک مرکزی انگلیس و تا اندازه ای بانک مرکزی اروپا نیز به این اقدام مبادرت کرده اند.

رهبران گروه بیست همچنین منطقه یورو را به تشکیل سریع تر اتحادیه بانکی برای کمک به احیای اقتصاد این بلوک فراخواندند. با این همه آلمان موضع خود در مورد ضرورت تغییر قوانین اتحادیه اروپا پیش از تشکیل اتحادیه بانکی را تکرار کرد.

به گزارش رویترز به نقل از مقامات شرکت کننده در این نشست، مشکلات منطقه یورو از موضوعات اصلی مورد بحث گروه بیست بود زیرا تدابیر ریاضتی دشوار موفق نشده اند اقتصاد این منطقه را از رکود خارج کنند و آمریکا اروپا را برای تسهیل روند کاهش بودجه تحت فشار قرار داده است.

اجرای تدابیر کاهش کسری مالی، موجب ضعف و به رکود کشیده شدن اقتصادهای این بلوک شده است. اقتصاد آمریکا نیز آثار حاصل از تدابیر صرفه جویی مالی دولت را نشان می دهد.

صندوق بین المللی پول هفته گذشته نرخ رشد مورد پیش بینی برای اقتصاد جهانی را تنزل داد و از برخی از کشورهای اروپایی خواست در سیاست های ریاضتی شان تجدیدنظر کنند.