نظام بانکی کشور در چهار ماهه نخست سالجاری بیش از 129 هزار میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی و خدمات ارائه کرده است که بیشترین حجم تسهیلات به حوزه خدمات با رقم بیش از 56 هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است.

این تسهیلات با اهداف ایجاد، تامین سرمایه در گردش، تعمیر، توسعه، خرید کالای شخصی و خرید مسکن ارائه شده است که سرمایه در گردش با 67.8 درصد بیشترین هدف دریافت تسهیلات بوده است.

لازم به ذکر است که مبلغ 87 هزار و 809 میلیارد تومان با هدف تامین سرمایه در گردش از سوی نظام بانکی کشور اعطا شده است.

در کنار هدف تامین سرمایه در گردش، 13 هزار و 928 میلیارد تومان با هدف خرید کالای شخصی به متقاضیان تسهیلات اعطا شد.

نگاه کلی به جدول تسهیلات پرداختی نظام بانکی در 4 ماهه نخست سال نشان از آن دارد که به ترتیب بیشترین حجم تسهیلات پرداختی به بخش خدمات، صنعت و معدن، بازرگانی، مسکن و ساختمان و کشاورزی اعطا شده است.

نظام بانکی 129 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرد

همچنین در حوزه اهداف ارائه تسهیلات به ترتیب بیشترین حجم تسهیلات به تامین سرمایه در گردش، خریدکالای شخصی، ایجاد، توسعه، خرید مسکن و تعمیر اختصاص داده شده است.

در بخش مسکن مبلغ 4 هزار و 216 میلیارد تومان برای خرید مسکن و 1 هزار و 169 میلیارد تومان برای ایجاد تسهیلات پرداخت شده است و این در حالی است که حدود 1 هزار و 139 میلیارد تومان برای تعمیر مسکن از سوی نظام بانکی تسهیلات پرداخت شده است.

» تسهیلات پرداختی به تفکیک بخش‌های اقتصادی و هدف از دریافت طی چهارماهه ابتدای سال 1395